شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 375457
۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
حجت الاسلام نجفی روحانی

نماينده بعثٰه مقام معظم رهبري در عراق در گردهمايي سبك زندگي فاطمي در کربلا گفت: اگر سيره زندگي ما براساس و معيار سيره اخلاقي، رفتاري و عملي حضرت زهرا(سلام الله عليها) باشد يك زندگي كوثري خواهد شد كه زير بناي اين سبك زندگي را دو عنصر اساسي عبوديت و محبت تشكيل مي‌دهد.

نماينده بعثٰه مقام معظم رهبري در عراق، گفت: اگر سيره زندگي ما براساس و معيار سيره اخلاقي، رفتاري و عملي حضرت زهرا(سلام الله عليها) باشد يك زندگي كوثري خواهد شد كه زير بناي اين سبك زندگي را دو عنصر اساسي عبوديت و محبت تشكيل مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»به نقل از پايگاه حج، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در گردهمايي «سبك زندگي فاطمي» ويژه زائران فرهيخته حوزه و دانشگاه كه در سالن همايش خاتم الانبياء حرم مطهر حسيني برگزار شد، با اشاره به ابعاد زندگي فاطمي، زير بناي اين سبك زندگي را دو عنصر اساسي عبوديت و محبت عنوان كرد.

وي با بيان اين كه شخصيت و زندگاني حضرت زهرا(سلام الله عليها) يك بعد آسماني و ملكوتي و يك بعد دنيوي و ملكي دارد، گفت: بشر عادي نمي‌تواند بعد ملكوتي و آسماني آنحضرت را درست بشناسد و شناخت كافي و عظيمي از اين بعد داشته باشد. اما نسبت به بعد ملكي و زندگي در اين عالم و سيره عملي آن حضرت را مي‌تواند بشناسد و آن را الگوي خود قرار دهد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: اگر سيره زندگي ما براساس و معيار سيره اخلاقي، رفتاري و عملي ايشان باشد زندگي كوثري خواهد شد كه در مقابلِ زندگي كوثري زندگي تكاثري است كه بشدت از آن مذمت شده است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني كوثر را خير كثير و حضرت زهرا(سلام الله عليها) را مصداق اتم و اكمل آن توصيف كرد و افزود: زير بناي زندگي فاطمي دو عنصر مهم و اساسيِ عبوديت و محبت است كه روح اسلام در اين دو عنصر تجلي مي‌يايد.

وي خاطرنشان كرد: وقتي زندگي مسلمانان كوثري مي‌شود چه در خانواده و چه در جوامع اسلامي همفكري، هماهنگي و همكاري تحقق مي‌يابد چرا كه هرجا تفرقه و اختلاف باشد سر از تكاثر در مي‌آورد كه در آموزه‌هاي ديني و قرآن كريم، تكاثر مذمت شده است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به روز زن و روز مادر و جايگاه آنان، افزود: زن است كه مي‌تواند مرد را در مسير تكامل و سير صعودي قرار دهد و اين همان نقش كوثري زن و مادر است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به ادبيات و گفتمان زندگي فاطمي اشاره كرد و با قرائت فرازهايي از حديث شريف كساء به عنوان مصاديق اين ادبيات و گفتمان اظهارداشت: در اين حديث مي‌خوانيم كه حضرت زهرا(سلام الله عليها) فرزندان خود را با الفاظي همچون؛«نور چشمانم»، «ثمره و ميوه قلبم» خطاب مي‌كنند و در جواب سلام همسرشان لفظ « يا اميرالمومنين» و «يا ابالحسن» به كار مي‌برند. همه اينها درسي براي سبك زندگي ماست كه زندگي خود را اينگونه فاطمي كنيم.

وي سلام را كليد ارتباطات و مقدمه هر زيارتي خواند و افزود: متاسفانه اين كار ارزشي كه داراي پاداش فراواني است در جامعه بي اهميت جلوه داده شده است كه ما بايد آن را احياء كنيم و به هر مسلماني كه ميرسيم سلام كنيم و قطعا پادش سلام كننده چندين برابر جواب دهنده است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، خاطرنشان كرد: قرآن نقشه راه و حضرت زهرا راه بلد سير تكاملي بشريت هستند و خود حضرت زهرا(س) به مقامي مي‌رسد كه به هرچه راضي باشد خداوند هم به آن راضي مي‌شود و هرچه مورد غضب او باشد مورد غضب خداوند واقع مي شود.

وي در گردهمايي سبك زندگي فاطمي تاكيد كرد كه بايد زندگيمان را بر اساس سيره زندگي آنحضرت تنظيم كنيم تا به سعادت واقعي كه قرب و رضايت الهي است برسيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha