جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کودک یمنی

حوزه / گزارشگر یک شبکه انگلیسی ، اسناد استفاده عربستان سعودی از سلاح های انگلیسی را در هدف قرار دادن غیر نظامیان و تاسیسات حیاتی یمن فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، گزارشگر یک شبکه انگلیسی، اسناد استفاده عربستان سعودی از سلاح های انگلیسی را در هدف قرار دادن غیر نظامیان و تاسیسات حیاتی یمن فاش کرد.

در این گزارش با عنوان " بمب های انگلیسی یک کارخانه یمنی را تخریب کرد" ، به مشاهده باقیمانده های سلاح های موشکی درکوکبان و صنعا، به ویژه سلاح های مورد استفاده در تخریب کارخانه سرامیک سازی یمن درتاریخ  23 سپتامبر 2015،  استناد شده است.

گفتنی است علامتهای تجاری و صنعتی کشور انگلستان در بقایای یکی از موشکی هایی که این کارخانه را هدف قرار داده بود، مشاهده شده است.

این گزارش ازدولت انگلستان خواسته تا با توجه به  شواهد و دلائلی که بدان استناد شده به درخواستهای مردم یمن، به تعهدات خود پایبند باشد.

خبرنگار بی بی سی که به صنعا پایتخت یمن سفر کرده بود، خاطرنشان کرد، دلایل محکمی وجود دارد که بیانگر استفاده از سلاحهای انگلیسی در هدف قرار دادن منطقه ای مسکونی یمن است.

وی همچنین از بقایای موشکها و بمبهای استفاده شده عکس گرفته و پای صحبت های برخی ساکنان منطقه به عنوان شاهدان عینی نشسته است.

خبرنگار بی بی سی در گزارش خود به سلاح های ممنوعه مورد استفاده در بمباران منطقه کوه نقم وهم چنین حمله به کامیون حامل کپسولهای گاز منازل در مسیر برط العنان در الجوف نیز اشاره کرده است که راننده کامیون هم اکنون در یکی از بیمارستانها بستری است.

خبرنگار بی بی سی از قول "محمد علی الحوثی" رئیس کمیته های انقلابی که با وی دیدار و گفت و گو کرده است، درباره تمایل انصار الله به یافتن راهکار سیاسی و مخالفت عربستان با چنین راهکاری و در عین حال آمادگی انصارالله برای مبارزه دائمی در صورت ادامه تجاوز ظالمانه سخن گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha