جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 375476
۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از ۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه جاری ۱۸ هزار مسافر و زائر نوروزی در زائرسرا و سوئیت‌های بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی و اجرای طرح ملی آرامش بهاری که  از 28 اسفند شروع شد و تا 14 فروردین  ادامه خواهد داشت، خدمات خوبی به مردم ارائه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه از 28 اسفند 94 تا10 فروردین‌ماه امسال 2 میلیون نفر زائر امامزادگان و بقاع متبرکه این استان بودند، ادامه داد: در این مدت 18 هزار مسافر و زائر نوروزی در زائرسرا و سوئیت‌های این اماکن مذهبی اسکان یافتند.

وی گفت: مردم ولایت‌مدار و انقلابی و مهیمان‌دوست استان، آماده  همه گونه خدمت‌رسانی و پذیرایی از مسافران نوروزی را داشته و مسولان و خادمان در امام‌زادگان و بقاع متبرکه تا پایان طرح به مسافران نوروزی خدمات رفاهی و فرهنگی و عبادی و معنوی می‌دهند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه ترویج و گسترش موقوفات در جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند، به جایگاه وقف و موقوفات در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: وقف بهترین باقیات و صالحات برای انسان است و این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به‌عنوان تفسیر عملی قرآن ‌کریم و اهل‌بیت (ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف نام، یاد و اموال انسان‌ها را حتی بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، گفت: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می‌تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد..

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha