پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/هر چه که به فعالیت های دشمن افزوده می شود،باید حوزه های علمیه نیز فعالیت بیشتری نمایند، تا توطئه های آنان را خنثی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم  قم برگزار شد، به تشریح اهمیت استفاده از فرصت ها و افزایش کیفیت در تحصیل علوم دینی پرداختند و گفتند: با پایان یافتن تعطیلات(که نباید این همه به طول می انجامید)، باید به فعالیت ها و تلاش و کوشش ها افزوده شود و اگر از کمیت کاسته شد، بر کیفیت اضافه گردد.

معظم له افزودند:کیفیت گاهی اوقات جای کمیت را می گیرد و باید با افزودن به کیفیت تحصیل و درس و بحث کمیت از دست رفته را جبران کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آموزه های قرآن مجید خاطر نشان ساختند: خدای متعال فرموده که ما شب و روز را جانشین هم قرار دادیم و در روایت نیز آمده که اگر کسی نماز شب نخواند، در طول روز می تواند با انجام عبادات دیگر جبران نماید و به طور کلی، اگر عبادتی از انسان فوت شد، می تواند در اوقات دیگر با انجام عبادت دیگر آن را جبران نماید.

ایشان با بیان اینکه امروزه وظایف حوزه های علمیه سنگین تر از قبل شده است تاکید کردند: هر چه به فعالیت های دشمن افزوده می شود، باید حوزه های علمیه نیز فعالیت بیشتری نمایند، تا توطئه های آنان را خنثی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: در حکومت سابق اسلام و مذهب شیعه در حاشیه جامعه بود و دشمنان نیز زیاد کاری به کار اسلام نداشتند؛ اما امروزه که اسلام و مذهب به متن جامعه و حکومت آمده و رنگ سیاسی پیدا کرده،  دشمنان روی آن حساس شده و می گویند اساس، قوام و شالوده پشتیبان  این نظام دین است، بنابراین با همه قوای خود به میدان آمده اند تا آن را از بین ببرند؛ لذا ما نیز باید به هوشیاری و تلاش و کوشش خود بیفزاییم.

این مرجع تقلید در پایان با آروزی سلامتی و برکت برای همه جامعه اسلامی تاکید کردند: امیدواریم که امسال سالی پر از برکت برای همه جامعه خصوصا حوزه های علمیه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha