پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نظرسنجی

حوزه/ جمع کثیری از آمریکایی‌ها درباره حقیقت بنیادین اشغال فلسطین به دست صهیونیست‌ها در خاورمیانه، هیچ گونه اطلاعی ندارند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اریک شولر نویسنده و تحلیلگر سیاسی اقتصادی آمریکایی در خبری تحلیلی که درباره نظرسنجی جدید انجام شده درباره خاورمیانه در رسانه "آنتی وار" منتشر کرد، به حقیقت تلخی درباره مردم کشور آمریکا اشاره کرده است.

 در این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی سیاست خاورمیانه منتشر شد، مشخص گردید جمع کثیری از آمریکایی‌ها درباره حقیقت بنیادین اشغال فلسطین به دست صهیونیست‌ها در خاورمیانه، هیچ گونه اطلاعی ندارند! در این نظرسنجی به صورت اختصاصی و به طور جداگانه از مردم آمریکا و ملت سه کشور دیگر سئوال ساده‌ای درباره موضوع اشغال فلسطین پرسیده شده است.

سئوال پرسیده شده در این نظرسنجی به شکل زیر عنوان شده بود:

 به نظر شما کدام یک از جملات زیر صحیح است؟

الف) اسرائیل سرزمین‌های فلسطین را اشغال کرده است؟

ب) فلسطین سرزمین‌های اسرائیل را اشغال کرده است؟

همانطور که در تصویر دیده می‌شود این سئوال درصد بالایی از پاسخ‌های نادرست در کشورهای انگلیس، ژاپن و مکزیک داشته است، اما با کمال تعجب می‌بینید که بیشترین درصد پاسخ نادرست به این سئوال مربوط به کشور ایالات متحده آمریکا است و نزدیک به 50 % مردم آمریکا به ساده‌ترین سئوال پرسیده شده درباره خاورمیانه پاسخ اشتباه داده‌اند و تصور می‌کنند که سرزمین اسرائیل توسط فلسطین اشغال شده است!

با نگاهی به تاریخ فلسطین می‌توان به این نتیجه رسید که عملکرد صهیونیست‌ها در قبال مردم فلسطین، همانند همان کاری است که آمریکا در قرن نوزدهم علیه بومیان آمریکایی انجام داد. تنها تفاوت این دو حادثه این است که مردم آمریکا جنایت علیه بومیان را مانند برده‌داری پذیرفته و آن را به عنوان لکه ننگی در تاریخ کشور ثبت کرده‌اند؛ اما اطلاعی درباره آنچه اسرائیل در نیم قرن گذشته بر سر مردم فلسطین آورده ندارند! حقیقت این است که به دلیل بمباران رسانه ای که عمدتا از سوی صهیونیست ها اداره می شود، بسیاری از مردم آمریکا هیچ گونه درکی از اتفاقات خاورمیانه نداشته .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha