پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 375549
۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ گفتمان سبک زندگی فاطمی به همت مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)، با حضور اساتید حوزه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  خانم  پورحسینی از اساتید حوزه مشهد در ابتدا این همایش بیان داشت: در صلوات های خاصی حضرت زهرا (علیهاالسلام) "أم الأحبّاء" (یعنی مادر محبین اهل بیت علیهم السلام ) و  مادر محبوبین خدا هستند.

در ادامه این برنامه احمدی پارسا به رمز ماندگاری حضرت فاطمه(علیهاالسلام) پرداخت و گفت: عده ای می گویند حضرت اسطوره یا قدیسه بود، یعنی دست نایافتنی؛ یعنی آنها از ما نبودند و ما نمی توانیم از آنها باشیم. باید بگوئیم حضرت یک "بشر برتر" بودند نه برتر بشر؛ یعنی ما می توانیم خودمان را به ایشان نزدیک کنیم.

وی افزود: باید در رسانه ها زندگی حضرت را به تصویر بکشیم، گریه های حضرت در فراق پدر نشان‌دهنده هشدار ایشان بود یعنی گریه ها هم روشنگری است. حضرت مثل تمام خانم ها یک مادر، یک همسر، یک دختر است اما این بانو مثل خورشیدی در آن خانه می‌درخشید.

 پورحسینی استاد حوزه علمیه نرجس هم در  ادامه این همایش با ذکر عوامل دیگر آرامش از جمله: اجرایی کردن دستورات دین، انفاق‌های زیبا داشتن، علم مفید (حضرت هم خودشان عالم بودند و هم در مقام تعلیم و تعلم بودند) و قناعت (حیات طیبه در قرآن کریم به معنی زندگی با قناعت است) یادآور شد: حضرت زهرا (علیهاالسلام)، تمام عوامل آرامش در زندگی را باهم داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha