شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی به مسئله بانکداری و لزوم توجه به موازین شرعی در این عرصه اشاره کرد و گفت: مراجع عظام تقلید در بحث رباء و بانکداری مکرراً نکاتی را متذکر شده اند، ولی جای سئوال است که چرا این مسئله مهم و حساس مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، در نشستی با دبیر و اعضای شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی با اشاره به شعار  "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، تصریح کرد: برای تحقق این امر نیازمند کار جهادی هستیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: باید با تمام توان در عرصه عمل تلاش کنیم تا زمینه پیشرفت در عرصه های مختلف فراهم و فرهنگ اسلام ناب محمدی در جامعه گسترش یابد.

وی در ادامه تهاجم فرهنگی را یکی راه های نفوذ دشمن دانست و افزود: دشمن سعی دارد با تهاجم فرهنگی حریم‌ها را بشکند، با این وجود گاهی ما توجه نداریم که اگر نتوانیم محتوای لازم را که نسل جوان به آن نیاز دارد، ارائه کنیم، ضربه خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی، نقش حوزه های علمیه در گسترش فرهنگ اسلامی را بی بدیل خواند و افزود: حوزه های علمیه و همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه گسترش فرهنگ ناب محمدی و سبک زندگی فاطمی در جامعه و جلوگیری از نفوذ فرهنگی و غرب نقش بسیار مهم و حساسی دارند.

وی همچنین به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت‌های موشکی ایران اشاره کرد و گفت: به استناد به آیه "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه" باید کشور در همه ابعاد از جمله دفاعی و موشکی در اوج قدرت و توانمندی باشد.

امام جمعه بیرجند در پایان به مسئله بانکداری در کشور و لزوم توجع به موازین شرعی در این عرصه نیز اشاره کرد و گفت: مراجع عظام تقلید در بحث رباء و بانکداری مکرراً نکاتی را متذکر شده اند، ولی بازهم جای سئوال است که چرا این مسئله مهم با حساسیت مورد توجه قرار نمی گیرد.

نقش روحانیت در فرهنگ سازی امر به معروف

سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) نیز در این نشست با اشاره به نقش روحانیت در جامعه گفت: روحانیت در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش حساسی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اگر در تمام زوایای زندگی از ائمه اطهار(ع) تبعیت کنیم، پیشرفت شگرفی در زمینه ها مختلف حاصل خواهد شد و محقق شدن این امر نقش روحانیون را در جامعه حساس تر می کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، ابرازداشت: باید تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha