چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 375823
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
رئیس پلیس فدرال آمریکا

حوزه / رئیس پلیس فدرال آمریکا گفت: اف بی آی فاقد تنوع جمعیتی درستی است و می خواهیم از اقلیت ها استفاده کنیم. این اظهارات ظاهرا دلسوزانه در حالی مطرح شده که شورای روابط اسلامی آمریکایی میشیگان به دلیل سوء استفاده پلیس از آنها شکایت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جیمز کامی رئیس اف بی آی در ملاقاتی در دیترویت گفت که افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا برای ما نگران کننده است. ما به همه می‌گوییم اگر مسئله‌ای رخ داده، به ما خبر بدهید. این بخش مهمی از مسئولیت ماست که آن را بسیار جدی تلقی می‌کنیم تا مردم مورد آزار و اذیت، ترس، ارعاب و زورگویی به خاطر طرز لباس پوشیدن‌شان چه در محل عبادت و چه در محل کار قرار نگیرند.

کامی در این جلسه به سئوالات متعدد رهبران گروه‌های مختلف اجتماعی پاسخ داد. کامی به این نکته اشاره کرد که "اف بی آی" فاقد تنوع جمعیتی درستی است و یکی از اولویت‌های آینده در باقیمانده دوره ده ساله‌اش، استخدام اقلیت‌ها برای کار در این موسسه خواهد بود تا انعکاسی واقعی از جمعیت کشور آمریکا در اداره "اف بی آی" وجود داشته باشد.

کامی درباره مبارزه با تروریسم نیز گفت: داعش به روش‌های مختلف سعی دارد تا افراد آشفته و مشکل‌دار را به دام انداخته و به استخدام خود در آورد. آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده و سعی در سربازگیری در میان آمریکایی‌ها دارند. به آنان وعده زندگی باشکوه و با افتخار در سرزمین به اصطلاح خلیفه را داده و شرکت در نبرد نهایی بین خیر و شر در جناح خدا را می‌دهند و افراد آشفته حال نیز به آنان پاسخ می‌دهند. آنان همچنین آمریکایی‌ها را تشویق به انجام اعمال تروریستی در این کشور می‌کنند و شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر بسیار مورد استفاده آن‌ها قرار گرفته است.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: به همین علت است که ما در سرتاسر کشور تحقیقات انجام داده و سعی داریم افرادی را که ممکن است در این راه قرار بگیرند شناسایی کنیم که البته این کار بسیار دشواری است. ما نیاز به کمک و یاری مسئولیت محلی برای شناسایی مضنونین داریم.

شکایت شورای روابط اسلامی آمریکایی میشیگان از اف بی آی

این سخنان کامی در حالی است که شورای روابط اسلامی آمریکایی در میشیگان، شکوائیه‌ای علیه لیست تحت دیده بان تروریستی اف بی آی تنظیم کرده است. این شورا به نمایندگی از 18 مسلمان آمریکایی از جمله یک کودک 4 ساله آمریکایی که گفته می‌شود در این لیست قرار دارند، شکوائیه‌ای علیه اف بی آی پر کرده است.

پیش از این بارها مسلمانان آمریکا از اینکه توسط پلیس این کشور مورد سوء استفاده و تلاش برای تخلیه اطلاعاتی و کارهای جاسوسی قرار گرفته اند، شکایت کرده اند.

افشای برنامه مخفی پلیس آمریکا برای جاسوسی از مسلمانان

چندی قبل نیز دو تن از خبرنگاران مطرح آسوشیتدپرس، فاش کردند که پلیس نیویورک در سال 2011 برنامه مخفی ویژه ای برای جاسوسی از مسلمانان داشته است. بر این اساس، آشکار شد که پلیس نیویورک، مساجد، قهوه خانه ها و کتابخانه های مسلمانان را از وست چستر گرفته تا نیوجرسی زیر نظر داشته اند و تلاش نموده‌اند به شعاع ۲۵۰ مایلی در هر مسجدی برای خود منبع جاسوسی و خبری ایجاد کنند. افشا این خبر خشم و نگرانی مسلمانان در آمریکا را موجب شد.

حال به نظر می رسد که پلیس آمریکا به دنبال ترمیم روابط خود با مسلمانان است و یا حداقل در سطح تبلیغاتی و رسانه ای این موضوع را دنبال می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha