شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 375824
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کتب دینی - پژوهش - تحقیق

حوزه/ کتابخانه اختصاصی طلاب در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و دستیابی آسان طلاب به منابع تحقیقی و پژوهشی، در مسجد و مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین احمد کلباسی، پیش از امروز در حاشیه افتتاح کتابخانه اختصاصی طلاب در مسجد و مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان، پیرامون  کیفیت و تجهیز کتابخانه های حوزوی، گفت: اگرچه فقه و اصول ستون فقرات حوزه علمیه است، ولی در طرح تجهیز کتابخانه ها فقط تأمین این کتب و حواشی آن مورد توجه قرار نگیرد، چون امروزه وجود همه کتب مرتبط با علوم اسلامی در کتابخانه ها امری ضروری است

مدیر مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان ادامه داد: با پیگیری معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، کتابخانه دیجیتال حوزه نسبت به گذشته فعال تر شده، ولی با ورود این تجهیزات که امری مطلوب بوده و پژوهش را برای طلاب تسهیل می نماید، هنوز جایگاه کتاب محفوظ است و نباید خرید کتاب برای کتابخانه ها مورد غفلت قرار گیرد.

وی در مورد افتتاح کتابخانه اختصاصی طلاب در مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان نیز گفت: چند سال قبل به همت هیئت امناء مسجد رکن الملک، کتابخانه ای برای استفاده عموم تاسیس شد که همه اقشار علی الخصوص طلاب از آن استفاده می کردند، ولی امسال تصمیم برآن شد در کنار تقویت کتابخانه مسجد، کتابخانه اختصاصی طلاب نیز راه اندازی شود، لذا در همین راستا کتابخانه ای مجزا به همراه کتابدار متخصص برای این امر انتخاب شد و معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه اصفهان نیز در تجهیز آن، به ما یاری رساند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز داشت: برخی از کلاس های درسی طلاب در فضای کتابخانه برگزار می شود تا طلاب با تازه های نشر آشنا شوند و فرهنگ مطالعه در بین آنان نهادینه شود. همچنین تقویت کتاب شناسی طلاب در دستور کار قرار دارد.

 مدیر مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان در پایان افزود: کتاب های زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آنها با تحقیق نوشته شده که به علم انسان می افزاید و به نوعی تولید علم محسوب می شود، البته برخی کتب هم صرف جمع آوری مطالب از منابع می باشد که تولید علم نیست و حرف جدیدی برای گفتن ندارند، لذا از این کتب برای تجهیز کتابخانه های حوزه استفاده نشود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha