جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدير جامعه الزهرا(س) گفت: برنامه ريزی ها و فعاليت های معاونت پژوهش سبب ارتقا سطح علمی جامعه الزهرا(س) می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين "سيد سجاد هاشميان" امروز در نشستي با معاونت پژوهش در سالن جلسات دفتر مديريت ضمن تبريك به مناسبت سال جديد و ايام ولادت صديقه طاهره و امام خميني(ره)، بيان كرد: براي ما باعث افتخار است در جامعه الزهرا(س) معاونتي تحت عنوان پژوهش با نوع برنامه ريزي هاي دقيق و منطقي، سطح كار بزرگترين حوزه علميه كشور و حوزه علميه خواهران جهان را ارتقا مي دهد.

وي با اشاره به اينكه در كشور از لحاظ فعاليت در حوزه هاي علميه برادارن خيلي از دنيا عقب هستيم، تصريح كرد: فعاليت هاي حوزه هاي علميه پاكستان ده ها برابر حوزه هاي علميه برداران در ايران است اما در حوزه هاي علميه خواهران، جامعه در سطح جهان برجسته و بي مثال است.

مدیر جامعه الزهرا با بيان اينكه جايگاه جامعه الزهرا(س) در مراكز علمي و تحصيل امور ديني برجسته اي است، گفت: فرمايشات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص جامعه الزهرا(س) نشان دهنده جايگاه والاي اين اين مركز علمي حوزه اي است و اين امر بار مسئوليت ما را دو چندان مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان تصريح كرد: امسال مي خواهيم با توكل بر خداوند متعال حركت علمي قوي تري را در جامعه الزهرا(س) بروز و ظهور دهيم كه در اين ميان امر معاونت پژوهش نقش بسزايي دارد.

وي با اشاره به اينكه ارائه گزارش عملكرد سال ۹۴ معاونت پژوهش در جلسات شوراي جامعه و همچنين در جمع هيات امنا نشان دهنده رشد، ارتقا، سنگيني و اهميت كار در اين معاونت بود، اظهار داشت: پژوهش در يك مركز علمي نقطه اساسي كار است و اگر پژوهش فعال نباشد آموزش، تبليغ و تربيت صدمه و لطمه مي خورد و خدا را شاكريم كه معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) با فعاليت هاي خود كل مجموعه را در رسيدن به اهداف ياري مي كند.

استاد حوزه اضافه كرد: در دنياي امروز همه كار ها با پژوهش گره خورده است و اگر پژوهش نباشد، نمي توانيم در امور مهمي همچون تبليغ دين، موفق باشيم.

مدير جامعه الزهرا(س) جايگاه پژوهش را در هر مجموعه بسيار مهم و برجسته عنوان كرد و افزود: سابقه امور پژوهش جامعه الزهرا(س) در گذشته روشن نبوده است و به جرات مي توان گفت بسياري از اين فعاليت ها در گذشته وجود نداشته است.

وي ابراز داشت: اميد است در طول زمان بتوانيم به نقاط مطلوب و آرمان هايي كه در طرح هاي كلان ديده شده و راهبردهاي آن به تصويب رسيده است، دست پيدا كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان بر اهميت كار تشكيلاتي تاكيد كرد و افزود: در كار هاي فردي، افراد مي توانند شخصي تصميم بگيرند و عمل كنند اما كار تشكيلاتي داراي الزامات است و موفقيت هاي هر مجموعه به كارهاي تشكيلاتي آن بستگي دارد.

وي با بيان اينكه در فعاليت هاي تشكيلاتي نقش فردي كم رنگ مي شود، بيان كرد: در روايات آمده است كه حضرت حجت(عج) زماني ظهور خواهند كرد كه تشكيلاتي، در جهان مديريت كند.

وي با بيان اينكه همه بايد در جهت ارتقاي كار تشكيلاتي تلاش كنند، خواستار تلاش بيشتر كل مجموعه جامعه الزهرا(س) در جهت افزايش فعاليت هاي تشكيلاتي شد.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان در پايان از فعاليت هاي معاونت پژوهش قدرداني كرد و گفت: كار در اين معاونت پر تنش و پر استرس است و اداره آن آسان نيست و جا دارد از همه رده هاي مديريتي و كارشناسان به جهت اينكه سختي ها و ناملايمات را براي هدف بزرگ تحمل مي كنند، تشكر و سپاسگذاري كنم.

در ادامه نشست، مديران و كارشناسان معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) نقطه نظرات خود را با مديراين مركز در ميان گذاشتند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha