پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب مدرسه علمیه

حوزه/ شهرستان فراشبند در جنوب غربی استان فارس و ۱۷۲ کیلومتری شیراز قرار دارد و مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) همچون نگینی در این شهرستان دور افتاده می درخشد.

حجت الاسلام موسی هوشمند، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»با اشاره به تاریخچه این مدرسه، اظهار داشت: در سال 1380 توسط خیرین و با تشکیل هیئت امنایی، زمینی به مساحت 2500 مترمربع به منظور ساخت مدرسه باقرالعلوم(ع) خریداری شد و پس از کلنگ زنی و عملیات ساختانی، در سال 1394 بیش از 50 درصد آن در یک طبقه، به بهره برداری رسیده است.

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند  افزود: این مدرسه دارای 20 حجره می باشد که هم اکنون 10 حجره آن در اختیار ۲۰ طلبه قرار دارد و مابقی آن نیز در سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 راه اندازی سامانه پیام کوتاه

وی، به راه اندازی سامانه پیام کوتاه اطلاع رسانی عمومی برنامه های تهذیبی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای دعوت مردم برای شرکت در کلاس های اخلاقی و ... راه اندازی شده است.

برگزاری مسابقات قرآنی

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان ادامه داد: 100 دانش آموز قرآنی از مدارس شهرستان، با همکاری آموزش و پرورش، در مسابقات قرآنی رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم، اذان و احکام در این مدرسه به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام موسی هوشمند اضافه کرد: میزبانی این دوره از مسابقات به منظور سوق دادن و جذب جوانان به حوزه های علمیه و آشنایی آنان با عملکرد قرآنی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) و تربیت اسلامی دانش آموزان بود.

ورزش طلاب

وی، به آثار و فواید ورزش اشاره کرد و گفت: نشاط و شادابی روحی در کنار تندرستی و سلامتی جسمی باعث موفقیت طلاب می شود، براین اساس با توجه به استقبال طلاب و علاقه آنها به ورزش های رزمی، روز های زوج، به تمرینات ورزش رزمی می پردازند  .

وجود 2 هزار جلد کتاب در کتابخانه مدرسه

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) فراشبند وجود 2 هزار جلد کتاب در کتابخانه مدرسه را ظرفیت مناسبی برای استفاده روحانیون و کتاب دوستان برشمرد و گفت: تنوع کتابهای موجود از ویژگیهای این کتابخانه است و افراد براساس سلایق و سنین مختلف از این منابع استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha