پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این که انقلابی بودن به فراموشی سپرده نشود، گفت: تنها راه هدایت و سعادت بشر و تامین نیازهای فردی، اجتماعی، حکومتی و اخلاقی، اعتقاد و اطاعت از ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد ارتحال مرجع عالی قدر جهان تشیع آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی(ره) که با حضور ائمه جمعه و جماعات استان البرز، در مهدیه کرج برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به صراط مستقیم در شرایط عصر حاضر، اظهار داشت: خداوند متعال در  قرآن می فرمایند "آنچه ما مامور به پیمودن آن هستیم پی نمودن صراط مسقتیم است و این صراط یک راه دارد و بقیه راه ها ممکن است آلوده به شرک، نقصان و ضعف باشد"، بنابراین وقتی صراط مستقیم را در نماز از خداوند مسئلت داریم یعنی راهی که هیچ ضعف و ظلم، شرک و نفاق در آن نباشد.

اهل بیت(ع) صراط مسقیم اند

وی با بیان اینکه معصومین(ع) خود را به عنوان صراط مستقیم به بشر معرفی کرده اند، خاطر نشان کرد: این امر بدان معناست که تنها راه هدایت و سعادت بشر، راه تعیین شده از سوی ائمه اطهار(ع) است، چرا که عبادت بدون اعتقاد به ائمه(ع) باطل است و اگر نماز، روزه و قرائت قرآن بدون اعتقاد و معرفت به ائمه اطهار(ع) باشد، خارج از صراط مستقیم خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه  ادامه داد: امام باقر(ع) به جابر بن یزید جعفی فرمودند "لازمه معرفت به خدا و عبادت شناخت امام است و اگر کسی ما ائمه را نشناسد و معرفت به امامش نداشته باشد، حتی اگر عبادت کند، عبادت او غیر خدا بوده و راهش راه ضلالت است.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: امروز یکی از حیاتی ترین مسائل برای جامعه بشری خصوصا مسلمین این است که صراط مستقیم و ائمه طاهرین(ع) و امامت را بیشتر شناخته و آن را به جامعه بشری هم بشناسانیم.

ضرورت تبیین ابعاد امامت

وی با بیان این که امروز لازم است امامت را از حصاری که عده ای برای آن درست کرده و فقط یک ظاهر قداستی به آن داده اند، بیرون آورده و تمام ابعاد امامت را در جامعه تبیین نماییم، ابراز داشت:  امامت تنها حب قلبی نسبت به امام نیست، بلکه باید امامت را شناخت، باید دید ائمه(ع) چگونه امام را تعریف کرده و ویژگی های آن در آیات و روایات چگونه است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه با بیان اینکه رونق فقه از عصر امام باقر (ع) شروع شد، گفت: تا قبل از آن عصر برخی حتی مسائل حج را نمی دانستند و فرقه ها و مکاتب انحرافی زیادی مثل معتزله رشد کرده بود. تاریخ می گوید معتزله مبانی حکومتی بنی امیه را تعیین می کردند. حکام بنی امیه و بنی عباس با اینکه برای علما ارزشی قائل نبودند، اما با روسای معتزله رابطه بسیار نزدیکی داشته اند.

دلسوزی ظالمان و ستمگران برای مردم!!!

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطر نشان کرد: امروز هم تاریخ در حال تکرار است و ظلم و ستم در قالب فکر دینی و دلسوزی دینی برای مردم به میدان آمده، لذا نقش ائمه اطهار ائمه اطهار(ع) در معرفی صراط مستقیم روشن تر است.

وی افزود: باید به نسل امروزمان تاکید کنیم اگر بخواهند فرقه ها و مذاهب و گروه های منحرف را به جهت برحق یا باطل بودن تشخیص دهند، غیر از راه امامت، معیار دیگری وجود ندارد، چون در صراط مستقیم همه ابعاد وجود دارد.

انقلابی بمانیم

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن و انقلابی بودن حوزه  که در دیدار با حوزویان مطرح فرمودند، گفت: از وجوه صراط مستقیم، تشکیل حکومت اسلامی در پرتو  احکام اسلام است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  با بیان این که طلاب باید امروز بیدار بوده و نگذارد، انقلابی بودن به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: توجه به معضلات مردم اعم از اقتصادی و فرهنگی از جمله اموری است که باید حوزویان به آن توجه داشته باشند، لذا باید برای هدایت مردم به سوی صراط مستقیم اهتمام بیشتری داشت و این مهم را در خودمان و جامعه تقویت نماییم.

انتهای پیام313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلامرضا خلیلی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    0 0
    ولایت فقیه و اعتقاد راسخ به ولایت فقیه همان اعتقادعملی به ولایت حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است وازفرایض دینی بشمارمیرود واگر کسی عامدانه ولایت فقیه راتخریب کند یا به ساحت مقدس ولایت فقیه بیرحمتی کند یقیناً همه اعمال فریضه ای انشخص باطل است متاسفانه امروزه بعضی از خواص از ولایت دورشده اند وبهانه شده برای بعضی فریب خوردگان که این همه بلوآ میکنند وبه گفته های بعضی از معممین زالوصفت استناد میکنند. .. والسلام علی من التبع الهدی..جانم فدای رهبرم