جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 375945
۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه ایلام گفت: اسلام نگاه شعاری و آرمانی به زن ندارد، در حالی که غرب شدیدترین تازیانه را به پیکر زنان زده است.

به گزارش خبرگزار «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، امروز در مراسم سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در بزرگ‌داشت مقام زن، در ایلام تصریح کرد: مدارا کردن زن، سلامت زندگی را در پی دارد و اگر این چنین نباشد، نزاع‌های خانگی منجر به فرار اعضای خانواده از یکدیگر و بروز آسیب‌ها می‌شود.

مدیر حوزه‌علمیه استان ایلام ادامه داد: یکی از مسایلی که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد این است که مرد، زن و فرزندان خانواده به همدیگر شخصیت دهند و زمینه‌های رشد را فراهم کند که نوعی جهاد در منزل به شمار می‌آید، اما زن با حفظ ارزش‌های خود می‌تواند به اقتصاد خانه کمک کرده و در جهاد بیرون از منزل نیز شرکت کند.

وی اظهار کرد: اسلام نگاه شعاری و آرمانی به زن ندارد، بلکه کرامت و جایگاه ویژه ای برای او قائل است، در حالی که غرب شدیدترین تازیانه را به پیکر زنان زده؛ روشی که به گمان آنان بالا بردن مقام زن بود اما بدین‌صورت جایگاه زن از بین رفت.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: تفاوت بین زن و مرد در احکام اسلامی باعث نمی‌شود، نگاهی شعاری به زن پیدا شود، بلکه بر اساس دین اسلام جایگاه زن بالا تفسیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان اینکه معنویت، پیشرفت و عظمت یک جامعه به برکت وجود زن است، افزود: فاطمه(س) از نور خالق خلق شده و شدت نور به نحوی بوده است که ملائکه  به سجده می‌افتند و از خداوند پرسیدند خدایا این چه نوری است که همه‌ی جهان را فرا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زن سه جهاد دارد، خاطر نشان کرد: یکی از جهادهای زن مربوط به خانه است که در عصر کنونی به بحثی قابل توجه تبدیل شده، چون که دشمن بعد از شکست در دوران دفاع مقدس سعی در از بین بردن انسجام و ارتباط بین مادر، پدر و فرزندان با ایجاد شبهات مختلف دارد. یکی دیگر از جهادهای زنان، شوهرداری است که در حال حاضر یکی از دلایل انحراف مردان، بداخلاقی زنان در خانه معرفی شده است، در صورتی که شوهرداری صحیح نصف اجر کار شهید در میدان جنگ را دارد علت آن نیز این است که زن می‌تواند با شوهرداری خوب مرد را از آسیب‌های اجتماعی دور کند

وی به جهاد سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: در جهاد سیاسی زن باعث تعالی مرد می‌گردد، همان‌گونه که حضرت فاطمه (س) به امیرالمومنین (ع) فرمودند «یا علی اگر اوضاع به نفع تو باشد فاطمه در کنار تو است و اگر علیه تو باشد، باز هم فاطمه در کنار تو خواهد ماند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha