پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه/ مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران از برپایی ۷۰ جلسه ختم قرآن و حضور ۳۰۰۰ زائر نوروزی در ۴۰ کارگاه آموزشی سبک زندگی خبر داد.

حجت‌الاسلام  سجاد نیکخو  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: حضور 40 قاری برجسته کشوری در اجرای برنامه‌های اذانگاهی، برگزاری محافل قرآنی، 70 ختم قرآن توسط زائران و 40 کارگاه آموزشی از جمله فعالیت‌های دارالقرآن مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز بود.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به فعالیت‌های مرکز دارالقرآن الکریم مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز، افزود: مسجد مقدس جمکران همواره میزبان خیل عظیمی از زائران و مشتاقان حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) است که در ایام و مناسبت‌های مختلف از جمله در ایام نوروز در این مکان مقدس حضور می‌یابند.

حضور 40 قاری برجسته کشوری در اجرای برنامه‌های اذانگاهی در ایام نوروز

وی جمکران اظهار داشت: دارالقرآن مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز برنامه‌های ویژه ای برگزار کرده و فعالیت‌های گسترده ای در زمینه‌های قرآنی و فرهنگی انجام داده است.

حجت الاسلام نیکخو افزود: مرکز دارالقرآن مسجد مقدس جمکران در اجرای برنامه‌های اذانگاهی ایام نوروز از 40 قاری برجسته استانی و کشوری جهت اجرای زنده تلاوت قرآن کریم و اذان دعوت کرد، همچنین در ایام نوروز 81 مکبر در سه وعده اذانگاهی در مسجد مقدس جمکران به اقامه اذان پرداختند.

برگزاری محافل انس با قرآن در ایام نوروز

 وی با بیان این که دو محفل بزرگ قرآنی در ایام تحویل سال و شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: محفل بزرگ قرآنی ویژه تحویل سال با حضور قاری بین المللی حاج حسین یزدان پناه همراه با اجرای تواشیح توسط گروه همخوانی موعود برگزار شد.

 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: محفل انس با قرآن در شب میلاد حضرت زهرا (علیها السلام) با حضور استاد حاج سعید طوسی، قاری بین المللی و تلاوت محمدحسین جان نثاری، قاری نوجوان از اصفهان و همچنین اجرای گروه تواشیح بقیه الله قم برگزار شد.

برگزاری 70 ختم قرآن توسط زائران مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز

 حجت الاسلام نیکخو تصریح کرد: مرکز دارالقرآن مسجد مقدس جمکران به منظور تصحیح قرائت نماز زائران مسجد و مشاوره حفظ هر روز در دو نوبت صبح و عصر پاسخگوی زائران بوده است و در مجموع، 24 نفر از اساتید برجسته خواهر و برادر در مدت زمان 500 ساعت در این مرکز حضور داشتند و در ایام نوروز به بیش از 5 هزار زائر مشاوره دادند.

 وی، ختم‌های قرآن دسته جمعی را یکی دیگر از برنامه‌های دارالقرآن مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در این طرح 70 ختم قرآن از جمله انجام روزانه 28 ختم قرآن به صورت حضوری و 42 ختم به صورت غیرحضوری و همچنین 634 هزار و 200 ختم صلوات به صورت غیرحضوری صورت گرفت.

برگزاری 7 مسابقه قرآنی در مسجد مقدس جمکران ویژه زائران نوروزی

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران یادآور شد: در ایام نوروز، 9 جنگ قرآنی در شبستان امام هادی (علیه السلام) برگزار شد که شامل برنامه‌هایی از جمله تلاوت قاریان نخبه نوجوان، اجرای مسابقه، اهداء جوایز و برنامه‌های جذاب با حضور کارشناس مذهبی کودک و نوجوان بود که به صورت محفلی ویژه خانواده‌ها دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شد و بیش از 135 هدیه نفیس به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

حجت الاسلام نیکخو اضافه کرد: در ایام نوروز و در برنامه‌های مختلفی که در این ایام برگزار شد، 7 مسابقه قرآنی به صورت کتبی و حضوری با محوریت آیات مهدوی و سبک زندگی قرآنی برگزار شد و به قید قرعه بیش از 70 جوایز نفیس به شرکت‌کنندگان اهداء شد.

 وی با اشاره به این که نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع سبک زندگی قرآنی در طول ایام نوروز در نمایشگاه قرآن، فقه و زندگی برگزار شد، عنوان کرد: اجرای برنامه پرده خوانی با موضوعات مهدوی، فاطمی و قصه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های مرکز دارالقرآن مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز بود.

برگزاری 40 کارگاه آموزشی در مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز

 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مرکز دارالقرآن کریم در ایام نوروز، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بود، به طوری که40  کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و نزدیک 3 هزار نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

حجت الاسلام نیکخو با اشاره به فعالیت‌های قرآنی ویژه کودکان در ایام نوروز گفت: در مهد شکوفه‌های مهدوی که در شبستان دارالقرآن مسجد مقدس جمکران قرار دارد، برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای قصه گویی، نقاشی، بازی و سرگرمی، نماز، حفظ قرآن با بازی و ... ویژه کودکان در طول ایام نوروز برگزار شد.

 وی در پایان اظهار داشت: ایستگاه مطالعه قرآنی در شبستان قرآنی جهت مطالعه بازدیدکنندگان دایر است که این ایستگاه درطول ایام نوروز نیز فعال بود و کتب تفسیر، مفاهیم، آموزشی قرآن کریم و ... به زائران ارائه می‌شد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha