جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 376230
۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
نهج البلاغه

حوزه/ نشست "بررسی اوصاف مومن در نهج البلاغه"، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، لیلا اصغری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار در این نشست بیان کرد: اوصاف مومن در حکمت های مختلف نهج البلاغه بیان شده که به کار گیری آن ها در زندگی روزمره و مرادوات اجتماعی، لازم و ضروری بوده و مانع ناهنجاری های اخلاقی و چالش های اجتماعی می گردد.

وی افزود: امیر المومنین (ع) سفارش کرده اند که چهره مومن همواره باید بشاش بوده و غم واندوه در دلش پنهان باشد؛ چرا که اگر مومن با چهره محزون در جامعه حضور پیدا کند، فضای جامعه اسلامی را محزون و غمگین و اگر با چهره بشاش حضور یابد، فضای جامعه را پر انرژی و گرم خواهد کرد و این مسئله در جهت پیشبرد مسائل اجتماعی، امری مهم  به شمار می آید.

این کارشناس مباحث تربیتی ادامه داد: مومن بشاش دارای آستانه تحمل فوق العاده بالا و اهل سعه صدر و مدارا می باشد، در نتیجه زود عصبانی نگردیده و اهل مقابله به مثل نیز نخواهد بود. لذا در امر تبلیغ دین و مسله امر به معروف و نهی از منکر موفق خواهد بود.

اصغری تصریح کرد : طبق فرموده امام علی(ع) در نهج البلاغه،  مومن برای نفس خود ارزشی قائل نبوده و دارای نفس متواضع می باشد. زیرا منیت که همان نفس انسان است، سر سخت ترین و لجوج ترین دشمن انسان به شمار می رود؛ لذا هر جا بشر به نفس خود منهای خداوند اعتماد کرده و موفقیت های خود را مرهون تلاش و استعدادهای خود بداند، سقوط خواهد کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha