شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غلامحسین صادقی ماکو

حوزه/ مدیر مدرسه امام خمینی(ره) ماکو گفت: الگوهای موفق وشخصیت‌های برتر تربیت یافته حوزه‌های علمیه، پویاترین سند حفظ واشاعه سبک زندگی اسلامی هستند.

حجت الاسلام غلامحسین صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به سبک زندگی اسلامی و ایرانی اظهار داشت: مفهوم سبک زندگي از جمله مفاهيم علوم اجتماعي، علم جامعه شناسي و مردم شناسي است که در دهه اخير بسيار مورد توجه عالمان علوم اجتماعي و مديران فرهنگي قرار گرفته است.

وی افزود: سبک زندگي ، معنايي است که از به هم تنيدگي، نظام وارگي و شبکه اي بودن عوامل متعددي که در شيوه‌هاي زندگي يا اقليم‌هاي زيستن انسان تأثير مي گذارند، به وجود می آید.

وی تصریح کرد: اخلاق روحانیت و زی طلبگی میراث عظیم نبوی واهل بیت(ع) است که توانسته مثل انبیاء الهی اعتماد امت را جلب کرده و با رهبری و درایت، تمام شئونات زندگی و ایجاد تمدن والای اسلامی، پاسخی والاتر به این اعتماد داده است.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) ماکو اذعان داشت: الگوهای عملی و شخصیت‌های برتر تربیت یافته حوزه‌ها، پویاترین و کارآمدترین سند حفظ واشاعه سبک زندگی اسلامی هستند و آفت‌هایی که بعضی ازتربیت یافتگان به دست پیامبراکرم (ص) را از خط مستقیم ولایت دور کرد، امروزه بعضی از تربیت شدگان  ونخبگان حوزه راتهدید می‌کند و اگر ناخواسته بعضی از نخبگان باچنین آفتی آسیب ببینند قسمتی از پیکره تمدن اسلامی آسیب خواهد دید.

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: هر موجود زنده ای معمولا قابلیت ترمیم نقاط ضعف خود را دارد، تمدن اسلامی تمدنی پویا و زنده است و می‌تواند انسان را در رسیدن به تکامل عقلی و معنوی یاری کند لذا داشتن تحقیق و پژوهش در یافتن سبک زندگی موفق و هم طراز با سبک زندگانی ائمه معصومین(ع) انسان را در تعالی روحی و معنوی ارتقا می بخشد.

وی خاطر نشان کرد: این نوع سبک زندگی می‌بایست متاثر از آموخته های دینی مسلمین باشد که می­ توان در قالب حیات طیبه اسلامی آن را طرح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha