پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 376286
۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
حجت الاسلام احمد اصغرنژاد

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: در تلاشیم تا با مشارکت واقفان وقف‌های جدید به سمت وقف‌های قرآنی هدایت شود چرا که گسترش آموزه های قرآنی از نیازهای مهم جامعه امروز است .

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، بااشاره به اهمیت وقف‌های قرآنی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با مشارکت واقفان وقف‌های جدید به سمت وقف‌های قرآنی هدایت شود که رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند، به همین جهت فعالیت‌های گوناگونی را در فضای مجازی آغاز کردیم.

وی افزود: رسانه‌ها باید به عنوان اساسی‌ترین مرجع درج و انتقال خبر در روشنگری مردم و تبیین ضرورت وقف‌های قرآنی عمل کند و ساخت فیلم و مستند با محتوای وقف‌های قرآنی می‌تواند نقش بسیار مهمی در این حوزه ایفا کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی اذعان داشت: در پی چنین تبلیغاتی توانستیم در شهرستان خوی دو وقف‌ قرآنی به ثبت برسانیم که  یکی وقف منزل 4 میلیارد ریالی  توسط بانوی نیکوکار خویی در ماه گذشته و دیگری  وقف یک زمین به مساحت 300 متر مربع توسط خیر دیگر از شهر دیزج دیز خوی در سالجاری است.

وی خاطر نشان کرد: مردم اگر به ضرورت وقف‌های قرآنی اشراف داشته باشند به راحتی این فریضه خداپسندانه را انجام می‌دهند، هدایت این عمل حسنه برعهده جامعه روحانیت، سازمان اوقاف و اصحاب رسانه است.

حجت الاسلام اصغرنژاد افزود: با توجه به ظرفیت عظیمی که وقف دارد می توان از اقتصاد این گنج عظیم دینی در راستای ترویج و نشر معارف قرآنی بهره جست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha