جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه معاونت آموزش

حوزه/ مدير جامعه الزهرا(س) گفت: رسيدن به هدف والای تربيت در جامعه الزهرا(س)، راهی جز آموزش ندارد كه اين مسئله گوياي اهميت فعاليت هاي معاونت آموزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمين "سيد سجاد هاشميان" امروز در نشستي با معاون و جمعي از مديران و كارشناسان معاونت آموزش جامعه الزهرا(س) با اشاره به اهميت مقوله آموزش در جامعه الزهرا(س)، بيان كرد: آموزش محور اصلي كار در جامعه الزهرا(س) است و رسيدن به مقوله تربيت كه مهمترين هدف است، مسيري جز مسير آموزش ندارد.

وي افزود: فعاليت هاي معاونت آموزش از چنان اهميتي برخوردار است كه اگر تعطيل شود همه فعاليت هاي جامعه الزهرا(س) تعطيل خواهد شد.

این استاد حوزه تاكيد كرد: صف اصلي ما در جامعه الزهرا(س) ارتباط ميان استاد و طلبه است و معاونت آموزش بايد فرايند منطقي اين ارتباط را براي دستيابي به اهداف آموزشي و تربيتي تعريف نمايد.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان اضافه كرد: كار در معاونت آموزش مسئوليت آفرين است و همه همكاران اين مجموعه بايد به تمامي جوانب توجه داشته باشند.

وي به شناخت ظرفيت هاي فردي خواهران طلبه اشاره كرد و گفت: معاونت آموزش بايد به شناخت كاملي از ظرفيت هاي فردي خواهران طلبه دست پيدا كند و بر اساس اين ظرفيت ها برنامه هاي آموزشي طلاب را ارائه دهد.

وي بر حفظ كرامت انساني تاكيد كرد و ادامه داد: نه تنها ظرفيت خواهران و برادران طلبه با هم تفاوت دارد و بلكه در ميان خود خواهران نيز تفاوت هاي بسياري است و براي رسيدن به برنامه آموزشي منسجم و و تاثيرگذار بايد اين تفاوت ها را در نظر گرفت .

وي ادامه داد: رعايت ظرفيت ها به منظور اثر بخشي در كنار جامعيت نظام آموزشي و توازن اجزاي آن نتيجه بخش بوده و موجب حفظ كرامت و حرمت طلاب مي شود.

وي بر ضرورت يافتن راهكارهاي مناسب براي مقابله با ۲ آسيب نمره گرايي و مدرك گرايي تاكيد كرد و گفت: بايد برنامه ريزي ها به نحوي انجام شود كه به تدريج روحيه مدرك گرايي و نمره گرايي در ميان طلاب كمرنگ شود و محتوا و عمق آموزشي مطمح نظر قرار گيرد.

استاد حوزه علمیه  تصريح كرد: حضور و خدمت در جامعه الزهرا(س) توفيق الهي است  و  افرادي كه در اين مجموعه حوزوي كه مزين به نام مبارك حضرت زهرا(س) است، فعاليت مي كنند، مي بايست در حفظ و پاسداشت اين توفيق كوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشميان ضمن تقدير و تشكر از فعاليت هاي مستمر و بي دريغ معاون، مديران و كارشناسان معاونت آموزش، اجرايي شدن ساختار جديد جامعه الزهرا(س) را مرهون تلاش های جهادی اين عزيزان دانست.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha