جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: حاکم ساختن آموزه های قرآنی در زندگی شخصی و اجتماعی زمینه ترقی و صعود به درجات بالا را در زندگی دنیوی و اخروی انسان تثبیت می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران که به میزبانی دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با تاکید بر نقش معنویت بر ثمره اعمال و افکار انسان اظهارداشت: آیات و روایات متعددی نشان می دهد که میان اعمال انسان ها و تدبیر نظام هستی ارتباط مستقیم وجود دارد به گونه ای که روز مرگ و یا روز رستاخیز نمود آن به صورت صواب و یا عذاب الهی پدیدار می شود.

وی افزود: مسئله مهم پرهیز از گناه و معصیت از جمله مواردی است که انس با قرآن و مداومت در تلاوت آیات الهی موجب مصونیت از ارتکاب به گناه و معصیت می شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ماًنوس شدن با معنویت و کلام الهی انسان را به اوج کمالات و موفقیت ها رهنمون می سازد، لذا در جایی که انسان با علم، تخصص، تقوا و خدا ترسی همراه شود، خداوند متعال از جایی که او انتظار ندارد روزی و توفیق را برایش میسر می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، تقوا و خداترسی را لازمه بالندگی معنوی انسان دانست و افزود: در آیات الهی می توان دریافت که پرهیزکاری و خداترسی از ابتلا به معصیت جلوگیری می کند، بنابراین در جایی آورده است که شما از خدا بترسید خدا شما را تعلیم می دهد و خود قرآن و عمل به احکام الهی در درک مسائل پیرامون بسیار تاثیر گذار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت شناخت و معرفت یابی بیشتر نسبت به قرآن کریم اذعان داشت: متاسفانه کلام الهی را عمیق نمی شناسیم چراکه تعمق و تاًمل در بطن قرآن دارای فضایل بسیاری است، اختصاص دادن زمانی معین بصورت روزانه برای تلاوت آیات الهی درهای معنویت و موفقیت را به روی انسان می گشاید.

وی بیان داشت: حاکم ساختن آموزه های قرآنی در زندگی شخصی و اجتماعی زمینه ترقی و صعود به درجات بالا را در زندگی دنیوی و اخروی انسان تثبیت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha