پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 376370
۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
گسترش توجه به بازار حلال در کشور ژاپن

حوزه / ارائه غذای حلال و داشتن نمازخانه برای مسافران و گردشگران مسلمان به جاذبه‌ جدیدی برای فرودگاه بین‌المللی کانسای در کشور ژاپن تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thehansindia.com، ارائه غذای حلال و داشتن نمازخانه برای مسافران و گردشگران مسلمان به جاذبه‌ جدیدی برای فرودگاه بین‌المللی کانسای در کشور ژاپن تبدیل شده است. عده زیادی از گردشگران خارجی از طریق فرودگاه بین‌المللی کانسای، که یکی از بزرگترین فرودگاه‌های قاره آسیاست به این کشور وارد می‌شوند. فرودگاه بین المللی کانسای با امکانات مناسب برای مسافران بین المللی مانند مراکز اطلاعات گردشگری و مغازه‌ها مجهز شده است. در میان امکانات مورد توجه و جدید این فرودگاه وجود نمازخانه‌های جداگانه برای بانوان و آقایان، همچنین مکان تهیه غذای حلال و اسلامی است.

فرودگاه بین‌المللی کانسای، یک فرودگاه همگانی باربری است که یک باند فرود آسفالت بتن دارد و طول باند آن ۳۵۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر اوساکا کشور ژاپن قرار دارد و چه از لحاظ معماری و چه از لحاظ قرار گرفتن در دل اقیانوس در نوع خود بی نظیر است. فرودگاه کانسای یکی از شناخته‌ شده‌ترین فرودگاه‌های دنیاست و تقریباً به همه جای دنیا پروازهایی را به صورت روزانه انجام می‌دهد. نزدیک به ۱۴ میلیون نفر سالانه از این فرودگاه استفاده می‌کنند.

یامایا یکی از شهروندان ژاپنی می‌گوید: خرسندم از اینکه می‌بینم گردشگران زیادی از کشورهای مالزی، تایلند، اندونزی و سنگاپور به اینجا می‌آیند. اگرچه تا پیش از این جاذبه‌های صنعتی باعث ورود گردشگران به اینجا می‌شد اما از این به بعد تاریخچه فرهنگی ژاپن نیز مورد توجه است.

تولید محصولات بهداشتی حلال

در این میان سازندگان لوازم بهداشتی و آرایشی در جزیره کومه که در 100 کیلومتری غرب ناها، شهری از اوکیناوا قرار دارد نیز قصد دارند محصولات حلال به بازار عرضه کنند.

آتسوشی اومیچی از شرکت ویبولیتین می‌گوید: تعداد گردشگران مسلمان در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته‌ است. هرچند غذاهای اسلامی در هتل‌ها وجود دارند اما ما متوجه شدیم که محصولات بهداشتی، نرم‌کننده‌ها و شامپوهای حلال نیز مورد نیاز بوده و آن‌ها را تولید کرده و در اختیار گردشگران قرار می‌دهیم. در تهیه محصولات حلال تمرکز روی مواد مصرفی است.

اومیچی در ادامه می‌گوید: شرکت ما محصولات بهداشتی را با آبی تهیه می‌کند که از 612 متری زیر دریا جمع آوری شده است. ما پس از مدتی تصمیم گرفتیم که در کنار لوازم آرایشی با گیاهان طبیعی، مفهوم تجارت حلال را نیز مدنظر قرار دهیم. البته کنترل مواد مصرفی کار ساده‌ای نبود و فرایند تولید 6 ماه به طول انجامید تا کامل شود.

غذاهای حلال با گوشت ذبح اسلامی

در استان توچیگی نیز یک مغازه سوپ رشته فرنگی حلال با نام نیکوکن وجود دارد که انواع غذاهای حلال به مشتریان ارائه می‌دهد. گوکا دایناری صاحب این مغازه از دو سال پیش تصمیم گرفته که غذاهای حلال را به لیست اضافه کند. او دستپخت‌ها را تغییر نداده و تنها برای غذاهای حلال از گوشت حلال و با ذبح اسلامی استفاده می‌کند. در این غذاها هیچ گونه مشروبات الکلی یا گوشت‌های غیرحلال به کار نرفته است.

این رستوران به خاطر سرو غذاهای حلال به شهرت زیادی در فضاهای مجازی دست یافته و به غذاخوری محبوبی برای گردشگران جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha