جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی

حوزه/استاد حوزه کرمانشاه گفت: پیش روی یا عقب افتادن از انبیاء الهی و ولایت موجب غرق شدن انسان ها در تباهی و فساد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، سلسله جلسات اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی با حضور طلاب و روحانیون در مدرسه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در این نشست علم آموزی، تقوا و عمل صالح را زینت طلبه دانست و عنوان داشت: زینت طلبه به واسطه قرائت مداوم قرآن کریم حاصل خواهد شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: طلاب و دانش آموختگان قرائت قرآن و توجه به مفاهیم آن را مقدمه ای برای مطالعه و مباحثه بدانند چرا که قرآن نور است و راهگشای طلاب و مؤمنان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی یادآور شد: کوشش در راه حق، درک و فهمیدن آن موجب گشایش باب رحمت شده لذا نسبت به ذکر و یاد خداوند متعال، نماز اول وقت، قرائت مداوم قرآن کریم و فضائل نیک اخلاقی اهتمام ویژه داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: مراقب شیاطین انسان نما باشیم چرا که با ظاهری زیبا اما باطنی زهرآلود درصدد تضعیف اعتقادات هستند، نفود شیطان با مقدمه دینی موجب انحراف و زوال انسان ها می شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنان (ع) بیان داشت: اعتماد و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام، سعادت، بندگی و گشایش رحمت پروردگار را به همراه دارد اما پیش روی یا عقب افتادن از انبیاء الهی  و ولایت موجب غرق شدن انسان ها در تباهی و فساد خواهد شد.

وی در پایان با بیان عوامل موفقیت و پیشرفت طلاب اظهار داشت: مراقبت از نفس، مشارطه، مراقبه، محاسبه، عمل به واجبات و علم توام با عمل موجب تضعیف شیطان و تقویت اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha