جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام زائری

حوزه/ در بیشتر مهد کودک ها علاوه بر اختلاط دختر و پسر، آموزش رقص می دهند!!!؛ وقتی ریشه، این گونه رشد می‌کند، چگونه مسئولان می خواهند در دانشگاه انجمن اسلامی داشته باشند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زائری، شب گذشته در نشست "بزم اندیشه" با موضوع دشمن‌شناسی فرهنگی، در موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برخی از رفتارهای فرهنگی مردم به دشمن کمک می‌کند، گفت: امروز دشمن به‌جای اینکه آدم بکشد و هزینه کند، به ‌راحتی بدون این که پولی برای تبلیغ بگیریم، رفتار، پوشش و وسایلی که استفاده می‌کنیم، تبلیغ او است.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب سرچشمه تهران در توضیح این مطلب گفت: در جنگ نرم این اتفاق خیلی آرام می‌افتد؛ به طور مثال متأسفانه در سال‌های اخیر شاهدیم در مسئله حجاب که کم‌کاری‌هایی شده و امروز  به یکی از فرهنگ های غلط در جامعه مبدل شده است .

*تصویر سیاه از زن ایرانی در سینما و تلویزیون!

وی در تعریف حجاب  در سینما و تلویزیون از زن ایرانی، افزود: تصویر خانم محجبه در سینما و تلویزیون، زنی بدبخت که به تازگی همسرش معتاد، یا فوت کرده و یا او را را کتک می زند، نمایش داده می شود، اما در مقابل تصویر زن بی حجاب هر روز در پیام های بازرگانی سینما و تلویزیون، زنی خوشبخت که مرفه زندگی می‌کند، همسرش با او با محبت صحبت می‌کند و ... است!

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: متأسفانه سالهاست رسانه، بی حجابی را خودآگاه یا ناخودآگاه برای زنان به عنوان یک امتیاز برتری قرار داده و این گونه نمایش داده می شود که زن بی حجاب برتر است.

*سرباز شبیخون فرهنگی دشمن!

حجت الاسلام والمسلمین زائری خاطر نشان کرد: از یک سو از جامعه حوزوی و دانشگاهی می خواهند که در دانشگاه به حجاب برتر یعنی چادر توجه شود و از سوی دیگر حوزه نیز به تبلیغ آن در جامعه بپردازد، در حالی که با شبیخون فرهنگی که ما خود مروج آن هستیم، چگونه می توانیم آن را التیام دهیم.

*شوخی های غیراخلاقی در طنزهای تلویزیونی!

وی با تاکید بر این که تاثیر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم به مراتب بیشتر و مخرب تر از جنگ با سلاح است، ابراز داشت: وقتی در پخش برنامه های صدا و سیما نظارت ضعیف باشد و در یک برنامه تلویزیونی به ظاهر طنز، شوخی های غیر اخلاقی صورت گیرد، چگونه می توان از تاثیر هجمه فرهنگی کاست. این به معنای آن است که برخی از برنامه های سیما و سینما برای علاقه مندان به شبکه های ماهواره ای ساخته شده و نشانه کم کاری در نظارت پخش است.

*فیلم های مخرب

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب تهران در ادامه با اشاره به فیلم های که ساخته می شود، گفت: برخی فیلمی هایی که ساخته می شود، به ظاهر زیبا است و موازین شرعی را در آن رعایت شده، ولی در اصل مبانی توحیدی را از بین می برد، در مقابل فیلمی ساختند که بازیگران خانم آن، لباس های بی حجاب دارند، ولی این فیلم محتوای آموزنده دارد، این گونه فیلم ها و تصاویر در لایه های زیرین جامعه تاثیر گذار خواهد بود و در حال حاضر برخی از آسیب های و تاثیر گذاری آن را در بین مردم شاهد هستیم .

*تیر و کمان در مقابل موشک دشمن

وی افزود: وقتی بانوان جامعه روزانه از صبح تا لحظه ای که به خواب می روند، پیام بازرگانی و بیلبوردهای شهری و تبلیغاتی را می بینند که در آن زن بی حجاب با کلاس و مرفه معرفی شده  که از بهترین امکانات نیز بهره مند است، چگونه می توان در جنگ نرم دشمن که با موشک است و ما در مقابل آن با تیر وکمان ایستاده ایم، ایستادگی کرد؟

*ضرورت جهاد فرهنگی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زائری در تعریف جهاد فرهنگی گفت: جهاد یعنی با همان سلاح و تریبون دشمن که وارد می شود، به او ضربه وارد کنیم، با این تفاوت که ما خط قرمزهایی داریم که از رسول خدا (ص) یاد گرفته ایم و باید آنها رارعایت کنیم.

*برنامه های اسلام برای خوب زیستن تبیین شوند

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب سرچشمه تهران در ادامه با اشاره به نقش تشکل های فرهنگی در مقابله به شبیخون فرهنگی دشمن، افزود: وظیفه حوزه های علمیه تنها تبلیغ صرف دین نیست، بلکه باید به کسانی دغدغه دین دارند، بگویند که اسلام برای شادی، غم، رفاه، خوب زیستن و ... برنامه دارد، لذا بیش از پیش باید این برنامه ها تعریف و تبیین شود.

در مهد کودک آموزش رقص و در دانشگاه دعوت به عضویت در انجمن اسلامی!!!

وی افزود: در دانشگاه های می خواهند انجمن اسلامی داشته باشند و جوانان و دانشجویان عضو این انجمن باشند، این در حالی است که در بیشتر مهد کودک های علاوه بر اختلاط دختر و پسر، آموزش رقص دهند!!!؛ وقتی ریشه، این گونه رشد می‌کند، چگونه مسئولان می خواهند در دانشگاه انجمن اسلامی داشته باشند.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اصرار دارند حتی اسباب بازی هایی که برای کودکان ساخته یا وارد کشور می شود، دقت لازم صورت گیرد، تصریح کرد: اگر می خواهیم درختی را به خوبی بارور کنیم، باید ریشه آن را به درستی در زیر خاک قرار دهیم .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha