پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی - حوزه مازندران

حوزه /معاون حوزه علمیه مازندران گفت: اعتکاف آثار معنوي بسياري دارد که پاک شدن از گناهان و دوري از عذاب خداوند، گوشه اي از آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در ستاد اعتکاف مرکز استان، اعتکاف را نوعي خود سازي فردي خواند که در جمع صورت مي پذيرد و آن را عبادتي والا در راه رسيدن به صبر و استقامت در برابر گناهان دانست.

وی اعتکاف واقعي و اثر بخش را آن اعتکافي خواند که بعد از تحمل گرسنگي و تشنگي و انجام اعمال عبادي در طول اعتکاف، اثرات و نتايج خود را بيرون از محيط اعتکاف در مواجهه با شدائد، گناهان و معصيت الهي نشان دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، از اعتکاف به عنوان آماده سازي روح و جسم در برابر آلودگي هاي دنيوي ياد کرد و ادامه داد: توجه به دعاهاو مناجات هایي که در رابطه با اعتکاف وارد شده است، نشان مي دهد معتکف بايد خود را لحظه اي و آني از پروردگار جدا نبيند و هميشه اين ارتباط معنوي را که در اعتکاف بدست مي آورد را حفظ کند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که اعتكاف بهترين فرصت خودسازي و رفع بدي‌ها براي نسلي است، كه تعلقات دنيايي و مادي‌گرايي كمتر در وجودش رسوخ كرده است، ادامه داد: اعتكاف، پناه بردن به روزه و نماز است و فرد معتكف با انجام اين اعمال سازندگي روحي و معنوي و انس با خداوند پيدا مي‌كند.

معاون حوزه علمیه مازندران، ايام اعتكاف را فرصتي مناسب براي بهره‌گيري از آيات اين كتاب بزرگ برشمرد و بر لزوم قرائت همراه با تفكر و تدبر اين كتاب آسماني تاكيد كرد. ‌

وی با اشاره به این که اعتكاف يك حركت كاملا معنوي و مردمي است و اخلاص در آن يك شرط اصلي كار است، گفت: اعتكاف ارزنده‌ترين و كامل‌ترين نوع عبادت است و گرايش روزافزون جوانان به انجام آن در نظام مقدس جمهوري اسلامي احيا شده و نشان مي‌دهد كه باورهاي ديني در بين نسل جوان ما عميق‌تر شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که اعتکاف به خوبي در جامعه نهادينه شده است، اظهار داشت: اعتکاف آثار معنوي بسياري دارد که پاک شدن از گناهان و دوري از عذاب خداوند، گوشه اي از آن است.

وی از اعتکاف به عنوان يک مانور ديني ياد و گفت: حضور پرشور مردم در مراسم معنوي اعتکاف نشان از پايداري و دلبستگي نسبت به آموزه هاي ديني است.

معاون حوزه علمیه مازندران گفت: عليرغم تبليغات سوء دشمنان و هجمه هاي فرهنگي آنان برعليه نظام مقدس جمهوري اسلامي، مردم به ویژه نسل جوان هنوز در اين گونه مراسمات حضور فعال و پرشور دارند که این نشان دهنده ریشه معنوی و دینی مردم و جوانان کشورمان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha