پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد باقر برقراری - حوزه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنقر گفت: اعتکاف بهترین زمان برای خودسازی، عبادت و تقرب به خداوند متعال می باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد باقر برقراری ، با حضور در جمع طلاب و روحانیون مدرسه نرجسیه خواهران شهرستان سنقر با تبریک ماه رجب عنوان داشت: ماه رجب آغاز بندگی خداوند و درب ورود به ماه مبارک رمضان می باشد چرا که خداوند متعال در این ماه رحمت و برکات خود را همانند باران برای بندگانش نازل می نماید.

امام جمعه شهرستان سنقر با بیان اینکه ماه رجب از اولین ماه های حرام است اظهار داشت: ماه رجب ماهی منسوب به خداوند متعال است که موجب تقرب و انس به آفریدگار می شود لذا نسبت به آداب، اعمال، اذکار و ادعیه های این ماه باید اهتمام ویژه داشت.

این استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه اعتکاف بهترین زمان برای خودسازی، عبادت و تقرب به خداوند متعال می باشد،ابراز داشت: اعتکاف از کاملترین عبادات فردی است و انسان را به سمت مسائل معنوی هدایت می کند.

حجت الاسلام برقرای با بیان اینکه هدایت الهی به واسطه اهل بیت علیهم السلام صورت می گیرد تصریح کرد: تقرب به پروردگار طریقی جز توسل به ائمه اطهار علیهم السلام ندارد، فرستادگان خداوند چراغ هدایت و نجاتگر انسان ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به یادگار با عظمت امام هادی (ع) مطرح کرد: درس امام شناسی، معنای حقیقی ولایت و ولایت مداری در زیارت جامعه مشهود می باشد لذا طلاب نسبت به قرائت زیارت جامعه اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سنقر در پایان خطاب به طلاب و روحانیون مدرسه علمیه نرجسیه یادآوری کرد: قرائت زیارت عاشورا و اهل نافله بودن از وظایف طلاب است که در راستای تقرب و انس بیشتر به خداوند متعال ترویج گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha