جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدعلی مددی

حوزه/ با توجه به اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، قوای سه گانه و دستگاههای تصمیم گیر باید از بخش خصوصی حمایت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، لایحه‌های دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهند گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، قوای سه گانه و دستگاههای تصمیم گیر باید از بخش خصوصی حمایت کنند.

محمد علی مددی با اشاره به نام‌گذاری سال 95 به " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: رهبر معظم انقلاب مدتهاست نامگذاری سالها را بر مبنای اقتصاد تعیین می کنند با این وصف تاکنون توجه لازم به مشکلات اقتصادی و به توان داخلی نشده است.

وی با یادآوری اینکه مدتهاست تولید کننده داخلی از واردات کالای خارجی زیان می بیند گفت: دولت گذشته سیاست واردات را در پیش گرفت و دیدیم که درآمد سرشار نفت نه تنها به زیرساختها تخصیص پیدا نکرد بلکه صرف واردات کالاهایی شد که در داخل کشور تولید می شد و در عمل به زیان تولید داخل تمام شد.

*اقتصاد مقاومتی محدود در ارگان خاصی نیست

نماینده میانه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال بر عمل به اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند افزود: ایشان محدوده ای برای اقتصاد مقاومتی تعیین نکردند و دستگاه خاصی را مخاطب قرار نداند، بلکه مخاطب ایشان تمامی دستگاهها بود. بنابر این مردم، مسوولان و نمایندگان مجلس مخاطب هستند و باید در این حوزه برنامه‌ریزی و طرح‌ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به راهکارهای ده گانه ای که رهبری ا نقلاب در سخنان شان در اقتصاد مقاومتی ارایه دادند گفت: اجرایی شدن طرح‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تهدیدها و ترفندهای دشمنان از جمله استکبار جهانی را بی اثر می‌کند.

*بخش خصوص به کمک دولت بیاید

مددی نقش مردم و سرمایه‌گذاران را در عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی مهم توصیف کرد و افزود: فعالان بخش خصوصی که سرمایه و امکانات خوبی دارند، می‌توانند با تولید کالاهای مورد نیاز کشور و ایجاد اشتغال، نیازجامعه را برآورده کنند. این افراد نباید منتظر درخواست دولت باشند بلکه به کمک دولت بشتابند.

وی از دولت به عنوان بازوی اجرایی کشور خواست از تولید کننده داخلی حمایت کند و گفت: دولت با استفاده از توان بخش خصوصی می تواند به استقلال کشور و قطع  وابستگی به بیگانگان و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی باد تاکید بر اینکه دولت، به آن اندازه توان ندارد که همه کارها را انجام دهد گفت: می بایست روند اعطای تسهیلات به بخش خصوصی را سرعت ببخشد و از کاغذبازی اداری کاسته شود. اما اینکه انتظار داشته باشیم دولت همه این کارها را انجام دهد، انتظار بیهوده ای است، زیرا هم اکنون دولت با کمبود بودجه رو به رو است.

*وظیفه مجلس تصویب قانون با طعم اقتصاد است

وی به نقش نمایندگان مجلس در تحقق منویات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مجلس  شورای اسلامی نهاد قانون گذاری کشور است، بنا بر این اگر در زمینه اقتصاد مشکلی وجود دارد که نیازمند قانونگذاری است، مجلس می تواند در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب اقدام به وضع قانون کند و طرح‌ها و لوایحی که می تواند با اقتصاد مقاومتی سرعت بخشد، در اولویت قرار داده و به سرعت تصویب کند.

مددی خواستار فعال‌تر شدن وزارتخانه‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی شد و گفت: دولت باید وزارتخانه‌هایی که ارتباط  بیشتری با اقتصاد دارند را چابک کند و از وزرای مربوطه بخواهد در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

*انقلابی بودن مانع نفوذ می شود

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب همواره بر انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن تاکید داشتند گفت: ایشان همواره تذکر داده اند تمامی مردم و مسوولان باید روحیه انقلابی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را داشته باشند.

نماینده میانه با اشاره به بیانات  رهبری در مورد نفوذ گفت: مردم و مسوولان باید هوشیار باشند، نفوذ دشمنان انقلاب، ضربات جبران ناپذیری بر کشور وارد کرده و این مساله به اندازه ای اهمیت دارد که نباید از آن غافل شویم.

وی با تاکید بر اینکه نفوذی‌ها سعی می‌کنند در همه عرصه ها مردم را دلسرد کنند گفت: مهمترین بخشی که مردم را ناامید می کند، مشکلات اقتصادی است و باید مراقب باشیم در زمینه اقتصاد، نقطه ضعفی از خودمان نشان ندهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha