جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: بانو امین اهل تفسیر قرآن و سیر و سلوک و عرفان و اهل تهذیب و نفس و شخصیت اخلاقی و علمی در اصفهان بود و لازم است از زحمات و ابتکارات این بانو تقدیر شود.

گزارش خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار ستاد اجرایی جشنواره بانوا امین، با بیان این که یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی، معرفی بانوان است، به جایگاه زنان در اسلام و غرب اشاره کردند و گفتند: اسلام جایگاه با  ارزشی برای زنان قائل است.

این مرجع تقلید افزودند: غرب بر عکس اسلام ،ارزشی برای زنان قائل نیست و تنها به زن به عنوان کالا و متاع گران بها نگاه می کند و در حقیقت این غرب و عوامل آنها بودند که اجازه ندادند زن به جایگاه حقیقی برسد.

معظم له در ادامه  به شخصیت  بانوا امین  اشاره کرده و بیان داشتند: این بانوا اجازه اجتهاد از مراجع و علمای آن زمان داشتند.

 ایشان افزودند: ما به دیدار این بانوا می رفتیم و در آن دیدار می گفت من با زحمت خودم  و بدون هیچ درس و کلاسی به این مرحله رسیدم.

حضرت  آیت الله نوری همدانی گفتند: این بانو اهل تفسیر قرآن و سیر و سلوک و عرفان و اهل تهذیب و نفس و شخصیت اخلاقی و علمی در اصفهان بود، لذا باید از زحمات و ابتکارات این  ایشان تقدیر شود.

 معظم له بیان داشتند: او بانوی با کرامت و دارای آثار خوب، مفید و سازنده بود و توانست خدمات شایسته ای به جامعه و اسلام کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha