جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارتش جمهوری اسلامی ایران

حوزه/ جانشین عقیدتی سیاسی قرارگاه شمالغرب ارتش گفت: اگر امروز از ارتش ولایی، ارزشی و مکتبی یاد می کنیم، بدان معناست که روحانیون در امر خطیر عقیدتی سیاسی موثر و پویا عمل کرده اند.

حجت الاسلام محمدباقر خوش سلوک مرندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  ارومیه، گفت: با فرمان امام خمینی(ره)، روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش نامگذاری شد.

جانشین عقیدتی سیاسی قرارگاه شمالغرب ارتش با اشاره به وظیفه روحانیون در عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، افزود: مجموعه عقیدتی سیاسی در کنار فرماندهی، در عرصه امور فرهنگی و بصیرت افزایی فعالیت می کند لذا این مسئولیت بر عهده روحانیون می باشد.

وی با بیان این که انسان با شناخت مسائل زمان خویش و کسب معرفت و بصیرت می تواند در لحظه نسبت به انجام وظیفه اش هوشیار و مقید باشد، ابراز داشت: در امر خدمت و جهاد در راه دین بایستی وظیفه شناسی و عمل همراه با معرفت باشد، به طور مثال در صحنه کربلا بسیاری از یاران امام حسین(ع) با عدم تشخیص راه از بیراهه به گمراهی کشیده شدند.

جانشین عقیدتی سیاسی قرارگاه شمالغرب ارتش افزود: شناخت و آگاهی نسبت به مسائل روز سیاسی نباید با سیاست زدگی و وارد سیاست شدن اشتباه گرفته شود، لذا باید با جهان بینی و آگاهی از مسایل روز دنیا، بصیرت افزایی در خویش و دیگران ایجاد کنیم.

حجت الاسلام خوش سلوک مرندی تصریح کرد: اگر امروز از ارتش ولایی، ارزشی و مکتبی یاد می کنیم، بدان معناست که روحانیون در امر خطیر عقیدتی سیاسی موثر و پویا عمل کرده اند.

جانشین عقیدتی سیاسی قرارگاه شمالغرب ارتش اظهارداشت: رسالت خطیر حوزه و روحانیت اشاعه فرهنگ دینی است که این مهم باید در هر مسئولیت و جایگاهی تبلور پیدا کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha