پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 376724
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
اعتکاف

حوزه/ مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوی با اشاره به حضور فعال مبلغان در مراسم اعتکاف گفت: در چند سال اخیر تلاش ویژه‌ای در احیاء و زمینه‌سازی حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای سنت حسنه اعتکاف صورت گرفته است وحدود ۸۰ درصد از معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا معصومی‌نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت مراسم اعتکاف اظهار داشت: مراسم اعتکاف دوره کوتاه مدت خودسازی، درون‌نگری، محو خودخواهی، بستر مناسب اندیشه و خردورزی است که زمینه توبه و بازگشت را محیا می‌کند بنابراین برای کسانی که با خدای خود خلوت می‌کنند فرصت مناسبی است.

وی افزود: 20 مسجد شهری و روستایی در خوی آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند که هفت مسجد برای برادران و 13 مسجد برای خواهران تدارک دیده شده است، برای آماده‌سازی این مساجد سه کمیته متشکل از کمیته فرهنگی، کمیته بانوان و کمیته پشتیبانی همکاری می‌کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی خوی تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش ویژه‌ای در احیا و زمینه‌سازی حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای سنت حسنه اعتکاف صورت گرفته است وحدود 80 درصد از معتکفین را جوانان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام معصومی‌نیا افزود: با همکاری شهرداری 500 برگ از دلنوشته‌ها و خاطرات معتکفین سال‌های گذشته انتخاب شده است که در قالب یک کتاب، چاپ و بین معتکفان امسال پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغانی از شهر قم و از گروه آیت الله العظمی خویی(ره) در این مراسم حضور خواهند داشت  همچنین حضور مبلغات از حوزه علمیه الزهر(س) برنامه ریزی شده است که در مراسم اعتکاف برنامه‌هایی چون احکام ویژه خواهران، بصیرت دهی، ختم تلاوت قرآن با موضوع طرح قرآن در زلال اعتکاف، تشکیل حلقه‌های معرفت و حلقه‌‌های گفتمان‌های دینی برگزار شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha