سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ در فرهنگ اسلامی، اعتکاف علاوه بر بهره برداری از فیض معنوی آن، جهاد مقدس نیز می باشد، چرا که نقش بسیار مهمی در رویا رویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در نشستی با با دست اندرکاران مراسم اعتکاف قزوین، گفت: مراسم معنوی اعتکاف همه ساله در سراسر کشور با شکوه خاصی برگزار می شود و نسل نوجوان وجوان حضور گسترده ای در آن دارند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به موضوع اعتکاف در فرهنگ اسلامی اشاره کرد و افزود: در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتکاف علاوه بر بهره برداری از فیض معنوی آن، جهاد مقدس نیز می باشد، زیرا این مراسم معنوی وعبادی نقش بسیار مهمی در رویا رویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می نماید.

وی ادامه داد: جوانی که در این مراسم طعم شیرین ایمان و انس با خداوند را می چشد، از لذت های مادی می گذرد و تلاش دارد که فقط با خدای خود راز ونیاز کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه تصریح کرد: روحانیون باید بیش از پیش بر نقش مهم این مراسم معنوی تاکید داشته و آن گونه که شایسته است، جایگاه اعتکاف را در جامعه اسلامی تببین نمایند.

وی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اعتکاف، اظهارداشت: مسئولین امر برگزاری اعتکاف باید با اخلاق شایسته و محبت از معتکفین استقبال کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha