شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده محلات حجت الاسلام علیرضا سلیمی

حوزه/ حجت الاسلام علیرضا سلیمی با تاکید بر اینکه ماندگاری حوزه علمیه با حرکتهای اصولی و انقلاب است گفت: وظیفه حوزه علمیه بازنشر مطالب اسلام اصیل است و اسلام جدای از سیاست نیست.

وی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» گفت: پیامبر اکرم(ص) از همان روزهای اول، بحث سیاست را مطرح کردند و می بینیم پیامبر بارها بحث بیعت که همان انتخابات کنونی است را مطرح کردند. پیامبر فرمودند: اگر با من بیعت کنید، باقی می مانید و ایشان همواره مسایل سیاسی را مطرح کردند.

*انقلابی بودن در متن اسلام است

نماینده محلات با تاکید بر اینکه دهها دلیل و سند می توان ارایه داد که اسلام از مسایل سیاسی جدا نیست، گفت: کار حوزه علمیه این احکام را از متون اصیل بیرون بیاورد و به گوش مردم برساند. اگر حوزه و روحانیت اصیل باقی نماند و از این حرکت انقلابی دور بماند، چیز از حوزه نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن در متن اسلام است گفت: ما در اسلام مهمترین نکته یعنی جهاد را داریم و در متون فقه و روایی نیز باب جهاد داریم. جهاد فقط اسلحه به دست گرفتن نیست، بلکه  جهاد در بخش نرم افزاری نیز وجود دارد و امروز جهاد در بخش فرهنگی جای اسلحه و کشتار را گرفته است.

حجت الاسلام سلیمی افزود: اگر بناست حوزه انقلابی باقی بماند، باید اسلام ناب را که آمیخته با سیاست است، تبلیغ کند و در این مسیر حرکت نماید.

*اولیاء الهی انقلابی بوده اند

وی با اعلام این که مشی اولیا دین ما انقلابی گری بوده است گفت: امروزه نمی توانیم جدای از راهی که اولیا رفته اند، حرکت کنیم.

وی گفت: بحث اسلام جدای از گرایش های چپ وراست است. نگاه اسلام به حکومت است و حوزه علمیه نباید نسبت به مسایل حاکمیتی بی تفاوت باشد.

نمایند محلات افزود: مساله حوزه و انقلاب و اسلام جدای از بازی های جناحی است. می بینیم که یک روز گرایش راست اریکه قدرت را به دست می گیرد و یک روز گرایش چپ حاکم می شود. اما قرار نیست در اصل حرکت انقلاب تغییری اتفاق بیفتد. زیرا حرکت های جناحی ربطی به اسلام ندارد.

*نباید اسلام را با افراد بسنجیم

سلیمی گفت: باید ببینیم اسلام چه می گوید: اگر کسی بحث ولایت فقیه را قبول دارد و امر به معروف و نهی از منکر یا جهاد و حمایت از مستضعفین و حرکتهای انقلابی را قبول دارد، نباید در بازهای جناحی و سیاسی گم شود.

*رسالت حوزه انقلابی مذاکره با جوانان است

وی با تاکید بر این که اگر حوزه علمیه می خواهد باقی بماند، باید انقلابی بماند گفت: کارکرد اصیل حوزه بحث و مذاکره است. زمان رضا شاه اجازه نمی دادند کسی درس طلبگی بخواند. ما در خاطرات امام خمینی داریم که اجازه بحث  و تحصیل در حوزه ها را نمی داند و طلاب در باغها کلاس های درس و بحث را برگزار می کردند.

نماینده محلات در مجلس گفت: این طور نیست که گمان کنیم شرایط امروز با گذشته تفاوت دارد. امروز آرامشی که در حوزه های  علمیه است، هرگز در گذشته نبوده زیرا امروزه حکومت اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha