پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مصطفی محمدلویی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس

حوزه / به عقیده جرم‌شناسان اجتماعی، بسط و گسترش مسائل معنوی، باعث کم شدن جرم و فساد در جوامع می‌شود و در این میان اعتکاف می‌تواند نقش مهمی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی ایفا کند.

حجت الاسلام مصطفی محمدلویی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سلماس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف، فرصت بسیار مغتنمی است تا انسانی که در پیچ و خم های مادی و دنیوی سردرگم شده، خود را باز یابد و به قصد بهره بردن از ارزش های معنوی، از علایق مادی دست کشیده و خویش را در راه بندگی پروردگار صرف کند.

وی افزود: انسان باید در ایام اعتکاف از پروردگار متعال بخواهد که او را در راه راست ثابت قدم  نگه دارد تا بتواند به دریای بیکران انس و بندگی خداوند که مایه آرامش، مغفرت و رحمت است، متصل شود.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: به عقیده جرم‌شناسان اجتماعی، بسط و گسترش مسائل معنوی، باعث کم شدن جرم و فساد در جوامع می‌شود و در این میان  اعتکاف می‌تواند نقش مهمی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی ایفا کند، چرا که مشتمل بر چند عبادت است و آثار معنوی ویژه‌ای حتی بر افراد غیرمعتکف بر جای می‌گذارد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سلماس افزود: ماه رجب، یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌ها نزد خداوند متعال است که در فضیلت آن‌ها روایات بسیاری جهت بهره گیری از شب ها و روزهای این ماه برای عبادت و بندگی خداوند تاکید شده است.

حجت الاسلام محمد لویی خاطر نشان کرد: در شهرستان سلماس پنج مسجد برای میزبانی از معتکفان در نظر گرفته شده و ثبت نام نیز از طریق اینترنت صورت پذیرفته است.

وی در پایان گفت: همه باید سعی کنیم تا بیشترین بهره را از فیوضات این ماه عزیز ببریم و جوانان نیز باید با معنویات بیشتر مأنوس شده و با حضور در مراسم اعتکاف به تهذیب نفس بپردازند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha