جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
باورهای دینی - عبادت - راز و نیاز

حوزه/ مدیر اداره تبلیغات اسلامی ماکو گفت: علی رغم دسیسه های دشمنان و وجود زمینه‌های انحراف و ناهنجاری‌های اجتماعی، حضور پررنگ مردم در اعتکاف نشان دهنده پایبندی قشر عظیمی از آنان به اصول و عقاید مذهبی و شیعی است.

حجت الاسلام رضا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فواید و آثار اعتکاف اظهار داشت: از فواید اعتکاف شب زنده‌داری است که خود می‌تواند آثار زیادی برای انسان به همراه داشته باشد همچنین انسان با کناره گیری از هیاهوی دنیا و جامعه ای که او را به خود مشغول داشته است و با دعا و تلاوت قرآن می تواند گامی مهم در جهت رساندن خود به کمال بردارد.

وی افزود: اعتکاف، پناه بردن به روزه و نماز است و فرد معتکف با انجام این اعمال، سازندگی روحی و معنوی و انس با خداوند پیدا می‌کند لذا با وجود زمینه‌های انحراف و ناهنجاری‌های اجتماعی، حضور پررنگ مردم در این مراسم نشان دهنده پایبندی قشر عظیمی از آنان به اصول و عقاید مذهبی و شیعی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو با اشاره به وظیفه واعظان خاطر نشان کرد: واعظان و مبلغان دینی لازم است در کنار سخنرانی‌های مذهبی خود، به برکات انقلاب، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و نیز ضرورت حاکمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی و نیز تبیین فواید فردی و اجتماعی سنت حسنه اعتکاف بپردازند.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: با توجه به تاکیدات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، باید نسبت به اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪھﺎی ﻣﺘﻨﻮع فرهنگی، زﻣﯿﻨﻪھﺎی ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮان را برای بصیرت افزایی در این ایام  ﻓﺮاھﻢ ﮐﻨﯿﻢ.

وی بیان داشت: آشنا ساختن جوانان و نوجوانان با معارف دینی و آموزه های اسلامی موجب تشنه شدن آنان نسبت به عبادت و بندگی می شود لذا مبلغین دینی لذت نشاط معنوی و معبویت را به قشر جوان بجشانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha