چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 376953
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
محمودی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر

حوزه/ جانشین رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر از اعزام ۲۴۰ مبلغ و مبلغه به آئین اعتکاف استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر،حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا از اعزام 240 مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف محل برگزاری آئین اعتکاف در سطح استان بوشهر خبر داد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: اعتکاف تاثیرات مهمی در روح و جسم فرد معتکف ایجاد می‌کند به گونه‌ای که افراد می‌توانند از این فرصت برای مصون کردن خود از بلاها استفاده کنند.

جانشین رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر با تبریک ماه رجب و در پیش بودن برنامه‌های ویژه این ایام افزود: حضور چمشگیر نسل جوان در این مراسم معنوی شاهد این است که جوانان ما دارای ضمیری پاک و طالب روی آوردن به معنویات هستند.

وی با تاکید بر اینکه به منظور پذیرایی و خدمات‌رسانی به معتکفین استان بوشهر 183 مسجد آماده شده است، گفت: این مراسم معنوی با برنامه‌ریزی صورت گرفته در 183 مسجد در سطح استان و شهرستان های مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا  تصریح کرد: اعتکاف تدبیری برای نجات بشر از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است که باید از این فرصت بهره برد.

جانشین رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر با تاکید بر اینکه اعتکاف برنامه‌ تربیتی است که زمینه رشد و کمال انسان را فراهم می‌کند تصریح کرد: هدف از اعتکاف فراهم آوردن زمینه‌ای برای توجه و بازگشت به سوی خداوند و معنویت است.

وی در ادامه اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند عنوان کرد و گفت: اعتکاف نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است و در این ایام زمینه این تحول فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: اعتکاف راهی برای رشد معنوی و فرهنگی و وسیله‌ای برای بریدن از دیگران و پیوستن به خداوند است.

وی در ادامه افزود: پاسخگویی به سئوالات شرعی، انجام مشاوره‌های دینی، مذهبی، انجام دعا و قرائت قرآن کریم، برگزاری نماز جماعات، پذیرایی از معتکفان توسط هیئت امنا و رابطان در سحر و افطار از برنامه‌های پیش بینی شده در مراسم معنوی اعتکاف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha