پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام بر از بین بردن فقر، بیماری، نادانی و ستم تأکید دارد، گفتند: حکومتی موفق است که بتواند این امور را در جامعه ریشه‌کن کند، چرا که فقر به هیچ عنوان مطلوب اسلام نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک میلاد امام علی(ع) با اشاره به فضایل بی شمار حضرت گفتند: اگر شمشیرامیرالمومنین (ع) نبود اسلام پیشرفت نمی‌کرد و آن‌قدر فضایل این حضرت زیاد است که کسی از عهده شمارششان بر نمی‌آید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام بر از بین بردن فقر، بیماری، نادانی و ستم تأکید دارد، گفتند: حکومتی موفق است که بتواند این امور را در جامعه ریشه‌کن کند، چرا که فقر به هیچ عنوان مطلوب اسلام نیست.

ایشان مسئله فقر را مورد توجه قرار دادند و افزودند: فقر بلای بسیار بزرگی است در حالی که اگر دستورات اقتصادی اسلام به درستی اجرا شوند حتی یک فقیر هم در جامعه باقی نخواهد ماند، بنابراین سلام من را به جناب رئیس جمهور برسانید و از ایشان بخواهید که به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ورزش در سلامتی بسیار موثر است، گفتند: بنده متولد 1304 هستم اما از آن‌جایی که به شکل منظم ورزش می‌کنم خودم را از لحاظ نشاط، سلامت، هوش و ذکاوت در حد یک فرد 40 ساله می‌بینم و حاضرم با جوانان مسابقه کوهنوردی بگذارم؛ به لطف خدا به هیچ نوع بیماری مبتلا نیستم و در طول سال به مصرف هیچ دارویی نیازمند نمی‌شوم.

معظم له با اشاره به اهمیت ورزش تاکید کردند: اگر ورزش در جامعه نهادینه شود، نیمی از بیماری‌ها ریشه‌کن می‌شوند.

ایشان نقش کم خوردن و توجه به غذاهای سالم را مهم توصیف کردند و  گفتند: کم‌خوری در سلامت انسان نقش مهمی دارد و افزون بر آن، کیفیت غذا نیز مهم است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ضمن تقدیر از خدمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کردند:کم‌سابقه است که یک وزیر این‌قدر دلسوز و آگاه باشد و با تعهد کامل برای سلامتی مردم تلاش کند،ما نیز فعالیت‌های شما را از رسانه‌ها پیگیری می‌کنیم و قدردان تلاش‌هایتان هستیم.

ایشان درپایان با بیان اینکه نادانی مایه عقب‌ماندگی جامعه است، گفتند: اسلام از همان اول آموختن دانش را بر همه لازم دانست، بنابراین مسئولان به این امر نیز توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha