جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام امیر حسین مستاجران - حوزه اصفهان

حوزه/مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان از تجهیز کتابخانه های مدارس این حوزه به امکانات نوین نرم افزاری خبرداد.

حجت الاسلام امیرحسین مستاجران در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، در تشریح آخرین وضعیت کتابخانه های دیجیتال مدارس علمیه گفت: یکی از برنامه های اصلی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه اصفهان در سال گذشته تحصیلی، تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه های دیجیتال حوزه ها بود که بر اساس این تصمیم فعالیت های زیادی انجام شد.

وی درمورد میزان تجهیز کتابخانه های دیجیتال ابراز داشت: در سال گذشته هم براساس بازدید و هم درخواست حوزه ها حدود 73سیستم و نرم افزار های علوم اسلامی ، خصوصاً نرم افزار نور خریداری شد و به مدارس ارسال گردید.

 مسئول فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه  علمیه  اصفهان در مورد وضعیت کتابخانه دیجیتال مدارس استان، بیان کرد: برخی مدارس از سال های گذشته دارای امکانات سیستم و نرم افزار بوده و مکانی را برای این امر اختصاص داده بودند، لذا نیاز به نوسازی سیستم ها و تجهیز آنها بود که تا حدی و بر اساس بودجه، مقداری از نواقص برطرف شد ولی هنوز به حد مطلوب نرسیدند.

وی  افزود: در سال جاری از سالن رایانه مدارس بازدید و طبق فرم های از پیش تهیه شده و همکاری حوزه ها، برای هریک از این اماکن شناسنامه ای تهیه و تکمیل گردید و مدارسی که دارای امکانات اولیه بودند در اولویت شبکه ای شدن قرار گرفتند و در همین راستا چند مدرسه به همت معاونت تهذیب، دارای سیستم شبکه داخلی شدند.

حجت الاسلام مستاجران در توضیح برنامه شبکه نمودن سیستم های سالن رایانه گفت: با این برنامه قابلیت استفاده همه طلاب از نرم افزارها بصورت همزمان و بدون محدودیت وجود دارد.

وی در مورد خرید نرم افزار برای کتابخانه دیجیتال مدارس علمیه  در سال جاری افزود: در سال جدید و با همکاری موسسه نرم افزاری نور، نرم افزار تحت شبکه نور که محدودیت های قبلی را در نصب ندارد به حوزه ها ارسال و در حدود18نرم افزار جدید و جامع درسی ،تبلیغی و اخلاقی که قابلیت های بسیار زیادی دارند در اختیار مدارس علمیه  قرار داده شد.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha