پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 377112
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
اعتکاف

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان اعتکاف را فرصتی مناسب برای تفکر و خودسازی درون، برای انسان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با بیان اینکه اعتکاف از عبادات معقول و ریاضتی برای خودسازی درون انسان ها است افزود:اعتکاف فرصتی برای تفکر در گذشته ،حال و آینده انسان بوده و  باید با برنامه ریزی و ذخیره توشه معنوی بتواند آینده خود را در مسیر روشن الهی رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی بی نظیر در جلب رحمت و مغفرت خداوند محسوب می شود تصریح کرد:معتکفین در این روزها با خلوت با خدای خود ،زمینه حضور قلب و استقبال ار ماه مبارک رمضان را نیز پیدا خواهند کرد و با شور و حال خاصی به پیشواز این ماه خواهند رفت.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اعمال اعتکاف و خلوت با خالق یکتا به گونه ای است که انسان از تعلقات مادی و دنیوی دل می برد و تنها به معنویات می اندیشد خاطر نشان کرد:فلسفه وجودی اعتکاف نیز کم رنگ کردن مادیات و افزایش  خدا محوری در تمام ابعاد زندگی است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مجریان و رابطان اعتکاف نیز باید با برگزاری شرایط اعتکاف به نهادینه شدن معنویت اعتکاف برای شرکت کنندگان کمک نمایند یادآور شد:مجریان و دست اندرکاران برگزاری این مراسم اعم از مبلغان ،قاریان تلاش کنند تا با ایجاد برنامه های پر محتوا برای معتکفان اوج این عبادت را برای آنها فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرط نهادینه کردن این عبادت در تمام ایام سال مراقبت و مداومت بر انجام امور معنوی است افزود:معتکفین تلاش کنند پس از اعتکاف ،نور این عبادت را در تمام ابعاد زندگی خود گسترش دهند به گونه ای که در تمام انجام عبادات خود حضور قلب و خلوص داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha