چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 377113
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
حجت الاسلام سید محمد فخری

حوزه/ مدیر کل تبلغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۶۰ مبلغ دینی به همراه ائمه جمعه و جماعات در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اعتکاف حضور دارند.

حجت الاسلام  سیدمحمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه، با اشاره به حضور پرشور مردم مومن و ولایی استان در مراسم اعتکاف اظهارداشت:  ثبت نام علاقمندان جهت شرکت در مراسم پرفیض اعتکاف امسال، نسبت به سال گذشته از آمار و استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: ثبت نام کنندگان در سراسر استان 12 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف است که 60 مسجد در راستای برگزاری این مراسم باشکوه تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اکثریت ثبت نام کنندگان تصریح کرد: در میان آمار ثبت کنندگان سنین جوانان و نوجوانان بیشترین استقبال را داشتند، که این جای خوشحالی را دارد همچنین در آمار ثبت شده، تعداد ثبت نام کنندگان خواهر بیشتر از برادران است لذا با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی سعی در غنی سازی اوقات معتکفین هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اذعان داشت: بیش از 60 مبلغ دینی به همراه ائمه جمعه و جماعات در اجرای برنامه های دینی، قرائت ادعیه؛ پاسخگویی به شبهات شرعی و مشاوره دینی مراسم اعتکاف استان حضور دارند.

حجت الاسلام فخری تصریح کرد: 10 مسجد در ارومیه به همراه مبلغین دینی و روحانیون  در راستای برگزاری پرشورتر مراسم اعتکاف در خدمت معتکفین خواهند بود.

وی افزود: بهره گیری از معنویت و اعمال مبارک ماه رجب همچون اعمال اعتکاف موجب دوری از تعلقات و دلبستگی های دنیوی شده و انسان را بیشتر با معبود خویش ماًنوس می سازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha