پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد توکل

حوزه/منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت خودسازی در سه روز معتکف شدن معتکفین اشاره کرد و گفت: فردی زحمت می کشد و اعمال بجا می آورد اما مورد قبول خدای متعال قرار نمی گیرد زیرا اعمال او رنگ و بوی خدایی به خود نگرفته و در اعمال او اخلاصی مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در مراسم معنوی اعتکاف بانوان در مسجد علی بن ابیطالب (ع) آمل با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف محل حضور ملائک است، اظهار داشت: اگر پرده ها کنار برود شاهد حضور ملائک در جمع معتکفین خواهیم بود و این فرصت ارزشمند را غنیمت شمرده زیرا این فرصت هم به انتها خواهد رسید.

وی از معتکفین خواست یک سال گذشته را در این فرصت کوتاه به یاد آوردید و مرور کنید که چه کسانی بودند و چه کسانی رفتند و چه کسانی ذلیل بودند و عزیز گشتند و چه کسانی عزیز بودند و جایگاه خود را از دست داده اند.

منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری این فرصت را برای جمع آوری اعمال نیک کوتاه دانست و تصریح کرد: ببینید چقدر در روز ساعت ها، در ماه روزها، سال ماه ها فرصت برای ذخیره اعمال نیک کم داریم و این ها نشانه سرعت گذر زمان ما است.

این استاد حوزه ، فرصت اعتکاف را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: اگر انسان غافل باشد و غافلانه به زندگی دنیا بنگرد قطعا در آن دنیا هم غافل خواهد بود و مسجد خانه خداست و شما معتکفان به یقین مهمان خدای متعال هستید و مطمئن باشید اگر تنها در مساجد در این ایام حضور داشته باشید و هیچ کاری هم صورت ندهید خدا به واسطه حضور شما ثواب خواهد نوشت.

وی برکات حضور در اعتکاف را بیش از حد تصور دانست و تصریح کرد: خداوند متعال خود شخصاً پذیرای حضور شما در مساجد است پس بدانید حضور شما بسیار ارزشمند است

حجت الاسلام و المسلمین توکل افزود : به اعمال خود بنگرید و بدانید که باید مراقب دستاوردهای این مراسم معنوی باشید تا تباه نگردد.

وی در ادامه به اهمیت خودسازی در سه روز معتکف شدن معتکفین اشاره کرد و افزود: فردی زحمت می کشد و اعمال بجا می آورد اما مورد قبول خدای متعال قرار نمی گیرد زیرا اعمال او رنگ و بوی خدایی به خود نگرفته و در اعمال او اخلاصی مشاهده نمی شود.

این استاد حوزه در پایان ضمن تاکید بر مراقبت انسان از شر وسوسه های شیطانی تصریح کرد: خوب است وقتی زحمتی کشیده می شود تا اعمالی ذخیره گردد به همان میزان زحمت دقت نظر شود تا نگهداری و حفظ گردد و اهمیت حفظ مقدم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha