پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 377127
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
تحصیل

حوزه/ معاون آموزشی مدرسه علمیه تکاب گفت: فراهم ساختن بسترهای آموزشی برای جذب بیش از ۵۰ طلبه در مدرسه تکاب صورت می پذیرد.

حجت الاسلام علی امینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به سطح علمی حوزه علمیه پیامبراکرم(ص) تکاب، اظهار داشت: مدرسه علمیه پیامبراکرم(ص) تکاب در سال جاری بیش از 50 نفر طلبه پذیرش می‌کند، این حوزه از لحاظ امکانات آموزشی و اساتید مجرب در سطح مطلوبی قرار دارد . در ترم اول 97 درصد قبولی داشته اما متاسفانه به دلیل قرار گرفتن در مناطق محروم، امکانات و شرایط لازم جهت جذب و بهرگیری از جوانان مومن و ولایی فراهم نیست.

وی افزود: استادسراهای این حوزه علمیه تازه ساخت بوده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند همچنین تکمیل ساختمان اداری این مدرسه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و اکنون 56 طلبه در این حوزه مشغول به تحصیل و یادگیری معارف اسلامی هستند.

معاون آموزشی مدرسه علمیه پیامبراکرم(ص) تکاب خاطر نشان کرد: در شهرستان تکاب احساس نیاز به حضور مبلغ و روحانی به واقع وجود دارد، اما برای رفع این کمبود سعی داریم طلابی که معمم می‌شوند جهت تبلیغ دینی به مساجد روستایی اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: تنها مشکلی که در مدرسه علمیه پیامبراکرم(ص) تکاب وجود دارد نبود مشاور در حوزه است، همچنین امیدواریم امسال مجوز پایه هفت را نیز کسب کرده تا طلبه‌های بیشتری در راستای تربیت، تهذیب و یادگیری علوم حوزوی جذب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha