چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری های ستاد بازسازی عتبات عالیات و حوزه استان، گفت: باید حضور روحانیون در برنامه های این ستاد پر رنگ تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در نشستی با رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین، گفت: خوشبختانه پروژه های عمرانی و رفاهی برای زائرین بارگاه مطهر و نورانی طفلان مسلم در شهر مصیب عراق از سوی ستاد عتبات عالیات استان  انجام شده که جای قدردانی دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری های ستاد باز سازی عتبات عالیات و حوزه استان، بیان داشت: باید حضور روحانیون در برنامه های این ستاد پر رنگ تر شود، به طور مثال روحانیون جهت پاسخ گویی به شبهات و مسایل دینی، در بارگاه مطهر طفلان مسلم حضوری فعال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حضور زائرین به خصوص در ایام ماه محرم و صفر و همچنین اربعین حسینی در اماکن مقدس، حضور روحانیون و اجرای برنامه های فرهنگی باید در دستور برنامه های ستاد عتبات عالیات قرار گیرد.

ضرورت پاسخ گویی به شبهات

سهرابعلی احمدی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین نیز در این نشست به نقش اثرگذار حوزه علمیه قزوین در ساخت و تکمیل بارگاه مطهر طفلان مسلم در شهر مصیب عراق اشاره کرد و  گفت: امروز دشمنان با تشکیل گروه های تروریستی مثل داعش، تلاش دارند که چهره خشنی از اسلام ارائه داده و با ایجاد شبهات، اعتقادات مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان را مورد هجمه قرار دهند، لذا باید روحانیون و اساتید حوزوی با حضور در بارگاه های مطهر و نورانی همچون طفلان مسلم، به تبیین اسلام ناب و پاسخ گویی به شبهات بپردازند.

وی در ادامه به فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: با کمک مردم و خیرین استان قزوین 32 پروژه در بارگاه مطهر طفلان مسلم انجام شده که 70 درصد آنها تکمیل و بقیه پروژه ها در حال انجام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha