جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوانان

حوزه/ پژوهشگر حوزوی گفت: شناساندن ارزش های اصیل به جوانان و حساسیت خانواده ها نسبت به فضای مجازی سبب مقابله با تغییر هویت دینی آنان می شود.

حجت‌الاسلام مهدی ولی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه جوانان هر جامعه سرمایه بالقوه آن جامعه هستند، اظهار داشت: بی تردید مسئولان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران می توانند این سرمایه بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.

این محقق علمی  گفت: متاسفانه دشمنان استکباری از دیرباز درصدد از بین بردن هویت و غیرت دینی و انقلابی جوانان ایرانی بوده و علاوه بر آن خواستار نابودی و کم رنگ کردن روحیه استکبارستیزی در مردم جامعه بوده اند.

وی با بیان راهکارهای مقابله با تغییر هویت دینی و انقلابی جوانان توسط دشمنان نظام و انقلاب تصریح کرد: در این باره تربیت و تقویت اعتقادات و شناساندن ارزش های اصیل به جوانان، توجه خانواده و مسئولان امر تربیت نسبت به تربیت جوانان، ایجاد روحیه امید و انگیزه و دور کردن قشر جوان از سرگرم شدن به غرایض زودگذر به ویژه حساسیت خانواده ها و مسئولان نسبت به فضای مجازی و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی و تربیت در زمینه مهدویت می تواند سودمند باشد.

حجت الاسلام ولی زاده در پاسخ به این سوال که جامعه اسلامی چگونه می توانند جوانانی تربیت کنند که همواره روحیه استکبارستیزی را حفظ کنند، افزود: بی شک مسئولان جامعه می توانند با اقدامات عملی مانند تقویت روحیه خودباوری در جوانان، عدم تقلید کورکورانه از برنامه های استکبار، تقویت روحیه خودباوری و اراده، تقویت ارتباط جوانان با خدا و روحیه شکرگزاری، توجه به داشته ها و تلاش برای پیشرفت و احساس انگیزه و حساسیت در جوانان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی موثر باشند.

این محقق حوزوی با ابراز تاسف از اینکه هم اکنون بزرگترین مشکل کشور در بحث برنامه های فرهنگی، نبود برنامه ریزی صحیح است؛ بیان کرد: در این زمینه باید از روزمرگی خارج شد چون عدم غفلت از نیازهای جوانان و اینکه بدانیم که آنان با چه ابزاری سر و کار دارند و علاوه بر آن گسترش کمی و کیفی برنامه ها بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان به وظایف خود در قبال جوانان تا حدی عمل کرده اند تصریح کرد: در این رابطه نباید تنها به سیاه نمایی پرداخت البته تاکنون تلاش مسئولان لازم اما کافی نبوده است بنابراین مسئولان نباید به برنامه های انجام گرفته خوش بین باشند چون کارهای چندانی انجام نشده است.

حجت الاسلام ولی زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، مسئولان آموزش و پرورش را به میدان دادن به تشکل های انقلابی و متدین همچون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و بسیج دانش آموزی توصیه کرده اند، اظهار داشت: بی شک آموزش و پرورش باید به عنوان مجموعه ای که قشر عظیم جوانان و نوجوانان در آن مشغول تحصیل هستند به جای میدان دادن به جریانات شبهه افکن و سیاسی، به انجمن های اسلامی اجازه دهند تا در راستای ایجاد خیمه های بصیرت و معرفت فعال باشند.

این پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با بهره گیری از کارشناسان توانمند بتواند مشکلات دینی و اعتقادی دانش آموزان را حل کرده و علاوه بر آن در شناساندن الگوهای موفق انجمن های اسلامی گام های عملی بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha