چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسین منیری / مدیر حوزه علمیه نقده

حوزه/ مدیر مدر سه علمیه امام صادق (ع) نقده گفت: با توجه به رابطه موثر میان علما و روحانیون با مردم، این قشرباید نقش مروج در اقتصاد مقاومتی را ایفا کنند.

حجت الاسلام حسین منیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیون و مبلغین دینی در تبیین شاخصه های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هر ساله با توجه به اولویتهایی که در کشور وجود دارد سال جدید را نامگذاری می‌کنند لذا با اینکه سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی موفقیت‌های چندانی بدست نیاوردیم، مقام معظم رهبری با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم امسال را نیز به نام اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل مزین کردند که در این میان نقش حوزه و روحانیت بی بدیل است.

وی افزود: ما بایستی اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کنیم چراکه این یک وظیفه سنگین است، علما و روحانیون با مردم رابطه خوبی دارند بنابراین باید نقش مروج در اقتصاد مقاومتی داشته باشند، اقدام و عمل یک وظیفه همگانی در عرصه اقتصادی است، مردم و مسئولان باید با همکاری و حمایت یکدیگر در راستای پیشرفت و تحقق این امر مهم تلاش کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده تصریح کرد: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید تولید داخل، حمایت و مصرف شود همچنین جلوگیری از واردات بی رویه و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری از وظایف دولت است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را به فعلیت برساند و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

حجت الاسلام منیری خاطرنشان کرد: تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی  باید از طریق منابر به گوش مردم رسانده شود و منافع و اهمیت این کار بارها تکرار شود تا مردم این مسئله را بخوبی درک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha