جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علامه حلی

حوزه/ حجت الاسلام کاظمی با اشاره به ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی همدان، از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

حجت الاسلام سعید کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی در استان همدان، گفت: امسال سومین دوره جشنواره علامه حلی در همدان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: با آغاز به کار جشنواره در استان همدان تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره با جشنواره ملی بسیار متفاوت شد، اما در سه سال رشد کمی آثار تغییر چندانی نداشته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان ادامه داد: البته افت کمّی در سال دوم و سوم وجود نداشت و در سال اول به دلیل انباشت مطالب شاهد حجم فراوانی از آثار بودیم، ولی در سال های بعد این آثار نظم منطقی به خود گرفت، به گونه ای که امسال شاهد ارسال بیش ار 400 اثر به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی هستیم.

وی با اشاره به گروه های علمی جشنواره علامه حلی افزود: علوم انسانی اسلامی مرتبط با حوزه دین 10 گروه علمی را تشکیل می دهند و امسال بخش ویژه در زمینه افراطی گری و تکفیر  نیز طراحی شده است.

حجت الاسلام کاظمی به کیفیت آثار ارسالی نیز اشاره کرد و افزود: با رشد فعالیت های پژوهشی طلاب مدارس که با استاندارد های مقاله نویسی و پژوهش آشنایی بیشتری پیدا کرده اند،  به لحاظ کیفی آثار نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته ایم.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: در ارزیابی ها، دقت عمل را بالا برده و در سه سطح و مرحله اجمالی، تفصیلی و تفصیلی دوم آثار رسیده مورد بررسی قرار می گیرند که هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان این که آثار امسال تفاوت معناداری با سال های گذشته داشته است، گفت: امسال در حوزه فقه و اصول آثار با رشد قابل ملاحظه ای روبرو بوده است و  نشان از آن دارد که آثار پژوهشی بیشتر رنگ و بوی حوزوی پیدا کرده اند.

حجت الاسلام کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره علامه حلی در استان همدان، نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار می شود و به برگزیدگان جوایز ارزنده اهدا خواهد شد و امکان شرکت در مرحله کشوری را نیز پیدا خواهند کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha