چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی محمدی - سازمان اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با توجه به نیازهای روز جامعه، سعی در سوق دادن اموال موقوفی به سوی تامین نیازها داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی ظهر امروز در همایش استانی جایزه البرز که با تجلیل از یکصد دانش آموز ممتاز آذربایجان غربی همراه بود، اظهارداشت: در ایران اسلامی شخصیت هایی همچون حسینعلی البرز که فردی دلسوز و واقف خیراندیش بود با برنامه ریزی درست ثروث و اموال خویش را در مسیر کمک به هم نوع و امور الهی قرار داد بنابراین همه می توانند با نیات خیر مسیر شخصیت های موثر در حوزه وقف را زنده نگه دارند.

وی افزود: واقفین و کسانی که اموال و سرمایه های خویش را در راه نیات الهی و پسندیده صرف می کنند افرادی بخشنده بوده و هرگز خودخواه و تنگ نظر نیستند بلکه با نیت کمک به دیگران و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت و آینده آنان از اموال خویش می بخشند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند:«مسلمانی که نسبت به امور مسلمین اهتمام نورزد و بی تفاوت زندگی کند، مسلمان نیست» لذا کسانی که از سرمایه و امکانات کافی برخوردارند با برنامه ریزی و نیاز سنجی بخشی از اموال خویش را در راه تامین نیازهای روز امت اسلامی و مسلمین قرار دهند چراکه این عمل موجب اجر و پاداش دنیوی و اخروی می باشد.

وی بیان داشت: امروزه ما نیازهای جدیدی با توجه به تغییر زمان ها در حوزه های مختلف داریم و بهره گیری از فرصت وقف به عنوان خدمت به مردم، برخورداری از اجر دنیوی و اخروی و همچنین توجه به آیندگان و نسل های جدید که می تواند بخشی از نیازهای آنان را تامین کند، موثر است.

گفتنی است؛ در این همایش  از لوح فراخوان مقاله و گنگره امامزاده سید بهلول که در تابستان سال 96 برگزار می شود، رونمایی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha