جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: وقف بر امور علمی و نخبه پروری از جایگاه رفیعی در دین اسلام برخوردار است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در همایش استانی جایزه بنیاد البرز، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی اظهارداشت: وقف اموال در راه دین و علم یکی از مهمترین مباحثی است که موجب برخورداری واقف از اجر و پاداش آن در دنیا و آخرت می شود.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند:« ما مرده ها را زنده می کنیم، هر آنچه را که انجام دادند ماموران الهی آنان را ثبت می کنند و آثار اعمال را نیز ثبت می کنیم»؛ لذا هم اعمال ما ثبت و ضبط می شود و هم آثار و ابعاد آنان در دنیا و آخرت مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ مسئله وقف یکی از مصادیق بارز آیه شریفه است که واقف هم از انجام عمل وقف و هم از آثار دنیوی آن بهره و اجر خواهد برد.

 امام جمعه ارومیه تصریح کرد: وقف بر امور علمی و نخبه پروری از جایگاه رفیعی در دین ما برخوردار است؛ چراکه در هیچ دین و مکتبی تعلیم و تعالم به این اندازه تاکید نشده است.

وی افزود: معجزه نبی مکرم اسلام از جنس کتاب و قرآن بوده که دارای علوم الهی بسیاری است همچنین خداوند متعال مسئله علم و دین را قبل از خلقت بیان کرده که این مهم نشان از جایگاه والای علم در مکتب اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان داشت: نیازسنجی برای اختصاص دادن اموال وقفی از جمله کارهایی است  که موجب تامین و حل برخی مشکلات در بخش های  مختلف می شود، لذا با ترویج فرهنگ وقف و تبیین احکام آن به مردم موجب راغب تر شدن آنان نسبت به این فریضه الهی و پسندیده شویم.

گفتنی است: در این مراسم متن  یک وقف نامه که در آن یک دستگاه خودرو توسط بانوی میاندوآبی به حوزه علمیه آذربایجان غربی وقف شده بود قرائت و  به رئیس شورای حوزه علمیه در استان تحویل داده شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha