پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا دکتر ملا مصطفی محمودی

حوزه/ امام جمعه پیرانشهر گفت: امروز آمریکا و اروپا به دنبال انحراف ماهیت دینی جوانان مسلمان بوده و این مهم، نیازمند هوشیاری همگان است .

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در زمینه اینکه دشمن درصدد تغییر هویت دینی و انقلابی جوانان است، اظهار داشت: بی تردید فرمایشات ایشان در این جمع جوانان و نوجوانان دانش آموز، بسیار بااهمیت و تاثیرگذار بوده است.

 وی افزود: برای مقابله با تغییر هویت دینی و انقلابی جوانان توسط استکبار جهانی باید علما و روحانیان، در سخنرانی ها و نوشته های خود و رسانه ملی با پخش برنامه های تاثیرگذار، ماهیت دینی جوانان و دین مبین اسلام را بیان کنند.

ماموستا محمودی تصریح کرد: صدا و سیما باید به مردم ثابت کند که بهترین راه سعادت جوانان عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است چون دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همواره راه انحراف را به جوانان نشان می دهند و به ویژه این که آمریکا و اروپا به دنبال انحراف ماهیت دینی جوانان مسلمان بوده و خواهان وانمود کردن این مسئله هستند که دین اسلام نمی تواند در زندگی امروزه کارساز باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به افراد مختلف در جامعه ثابت شود که اسلام دینی بر حق بوده و می تواند سعادت و خوشبختی را به ارمغان آورد، افزود: در این باره باید صدا و سیما و رسانه های خبری فعال شوند و در زمینه اثبات ماهیت دینی به جوانان تلاش کنند چراکه در این صورت است که آنان می توانند از زندگی مرفه و خوشبختی و سعادت برخوردار شوند.

امام جمعه پیرانشهر بیان کرد: بی شک سعادت و خوشبختی تنها در سایه گام نهادن در مسیر فرمایشات و توصیه های دین مبین اسلام بوده و تنها چنین کسانی می توانند در دنیا و آخرت به موفقیت و پیروزی برسند.

ماموستا محمودی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش می‌تواند جوانانی تربیت کند که بر ضد استکبار عمل کنند، افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش یک نهاد عمومی برای مردم است باید تلاش کند علاوه بر آموزش علم و دانش به دانش‌آموزان، کتاب هایی تدوین کند که در راه دین فعالیت کند.

امام جمعه پیرانشهر اظهار داشت: لازم است کتاب های دانشگاهی و مدارس طوری تالیف شوند که راه مستقیم دین را به جوانان نشان دهند و در این رابطه کتاب های درسی را کسانی مانند علما و محققان عالی رتبه بنویسند.  

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در زمینه تربیت مربیان نیز تلاش کنند، بیان داشت: باید در ابتدا مربیان با فرهنگ ملی و اسلام و مسائل دینی آشنا باشند، تا بتوانند فرزندان این مرز و بوم را با تعلیم و تربیت صحیح آشنا کنند.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه همه به دنبال برآورده شدن نیازها و اهداف خود هستند، مسئولان جامعه باید دین مبین اسلام را طوری در جامعه معرفی کنند که جوانان و نوجوانان بدانند، تنها این دین می تواند نیاز آنان را برآورده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha