جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام ذوالنور

حوزه/ ردبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: وظیفه حوزه انقلابی ماندن و استحکام روحیه انقلابی در حوزه و تزریق روحیه انقلابی از ناحیه حوزه های علمیه به جامعه است این مسأله ای بسیار مهم و جدی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  ازهمدان حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، ظهر امروز در همایش حوزه های انقلابی که در مدرسه آیت الله آخوند همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به انقلابی بودن حوزه های علمیه گفت: در طول تاریخ تا به امروز هر گونه انقلابی که صورت گرفته است با پرچمداری و هدایت روحانیت بوده است و یا روحانیت در آن علت مقوم بوده است.

وی افزود: تردیدی نیست که انقلاب اسلامی ایران مصداق بارز و بزرگترین مصداق نقش آفرینی حوزه در انقلاب بود که با محوریت امام خمینی و تبعیت روحانیت و پشتیبانی مردم به ثمر رسید.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه گرفتاری های عقیدتی و اخلاقی که پیش از انقلاب با آن مواجه بودیم با حضور امام خمینی برطرف شد و اگر مبانی انقلاب را بررسی کنیم چیزی به غیر از مبانی الهی و معرفتی مشاهده نمی کنیم.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: حوزه های علمیه باید بدانند که اگر علت از بین برود معلول نیز از بین خواهد رفت چرا که اگر معرفت دینی و مبانی آن سبب پیروزی انقلاب شده است ازبین رفتن آنها نیز امنیت انقلاب را به خطر خواهد انداخت.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه حوزه انقلابی ماندن و استحکام روحیه انقلابی در حوزه  و تزریق روحیه انقلابی از ناحیه حوزه های علمیه به جامعه است این مسأله ای بسیار مهم و جدی است.

رئیس ستاد یادواره شهدای روحانی یادآور شد: در هر نظام سیاسی سه ضلع متصور است که مهم ترین ضلع آن پایه و زیربنای اندیشه ای است و بعد از آن شکل و ساختار است و سوم نظام اقتصادی اس که در هر جامعه ای مطرح است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha