پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طه محمدی - امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به تحریف هایی که در کتاب الهیات ابن سینا صورت گرفته است گفت: لازم است تا محققان الهیات شیخ الرئیس را با انجیل تطبیق دهند تا قسمت هایی که دستخوش تحریف شده مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، آموس برتولاچی استاد دانشگاه اسکوالا نرماله سوپر یوره ایتالیا و مدیر پروژه تصحیح و ترجمه انتقادی الهیات شفای بوعلی  به همراه اعضای بنیاد بوعلی همدان، با آیت‌الله طه محمدی دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله طه محمدی، رئیس بنیاد بوعلی سینا ، با اشاره به تحریف هایی که در الهیات ابن سینا صورت گرفته است گفت: لازم است تا محققان الهیات شیخ الرییس را با انجیل تطبیق دهند تا قسمت هایی که دستخوش تحریف شده مشخص شود.

وی در ادامه گفت: ابن سینا در رساله اخلاق خود به معرفی اخلاق خود پرداخته و گفته است که عهد کردم که شوخی نکنم چراکه دلیل الهی و عقلی ندارد و این نشان از متخلق بودن ایشان است.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: در کتاب انجیل قسمت هایی توسط منحرفین مسیحیت تحریف شده است و ما بقی آن از حیث مفاهیم با ادیان دیگر مطابقت دارد و اگر مقایسه تطبیقی صورت بگیرد غرب خواهد فهمید که انجیلی که به حضرت عیسی(ع) نازل شده با انجیل موجود متفاوت است.

رئیس بنیاد بوعلی سینا با اشاره به تفاوت ادبیات دوران ابن سینا با دوران کنونی تصریح کرد: به دلیل تفاوت در لغاتی که در الهیات و سایر کتب مشاهده می شود؛ فهم و درک مکتب ابن سینا از عهده هرکسی بر نمی آید لذا غرب در الهیات ابن سینا محروم مانده است و بیشتر به نظریات او در علم طب تمرکز کرده است.

در ادامه این دیدار برتولاچی، مدیر پروژه تصحیح و ترجمه الهیات شفای بوعلی در ایتالیا اظهار داشت: باب آشنایی من با بوعلی مطالعه الهیات آلبرت کبیر بود که در آن مشاهده کردم که چقدر در نظریات خود به ابن سینا توجه کرده است لذا اشتیاق من به خواندن کتاب های ابن سینا و مطالعه درباره وی بیشتر شد.

وی با اشاره به کتاب های ابن سینا گفت: در کتاب های ابن سینا مشاهده می شود که جنبه های علمی و عملی ایشان با اندیشه دینی و اعتقادی او مرتبط بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha