جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام خاموشی

حوزه/رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: دشمن برنامه ای ویژه برای از بین بردن وحدت در حوزه علمیه دارد و آنچه که رهبر معظم بیان می‌کند که حوزه باید انقلابی بماند در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای عظیم آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی خاموشی، ظهر امروز در همایش تبیین شاخص‌های انقلاب‌ ‌در حوزه‌های علمیه و مقابله با نفوذ، در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان جنوبی گفت: روحانیت پاسدار مرزهای فکری و ترویج و تبلیغ اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: ما روحانیون باید بدانیم  در چه زمانی و تحت چه لوایی هستیم و چگونه زندگی می‌کنیم، از چه محورهایی باید تبعیت کنیم .

وی با اشاره به اینکه حوزه و روحانیت محور اندیشه و تفکر جامعه اسلامی است، تاکید کرد: ما در انقلاب اسلامی با آرمان‌ها و اهدافی مواجه هستیم که شهدا و انقلابیونی با خونشان نوشتند و باید این اهداف را حفظ و هدایت کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه برخی سیاست را از فقه جدا می‌ دانند، تاکید کرد: فقه شیعه سکوت نمی‌کند و مشروعیت به قضاوت قاضی می‌دهد و امر به حفظ حدود اللهی دارد وچون از جامعیت خاصی برخوردار است، در موضوعات مهم حق سکوت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، صدمه زدن به جامعه اسلامی را از جانب نفاق مدرن دانست و خاطر نشان کرد:  دشمن برنامه ای ویژه برای از بین بردن وحدت در حوزه علمیه دارد و آنچه که رهبر معظم بیان می‌کند که حوزه باید انقلابی بماند در راستای حفظ انقلاب و دستاوردهای عظیم آن است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های حوزه انقلابی بودن، دفاع جانانه از اندیشه‌های امام مبتنی بر مشروعیت حکومت اسلامی همراه با ولایت فقیه است و در این مسیر نباید با کسی تعارف داشته باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید اندیشه امام(ره) که گوهری ناب انقلاب است را حفظ کند و بار سنگین آن را ولایت فقیه بر دوش می‌کشد و باید این بار را تمام علما و طلاب احساس کنند.

وی با بیان اینکه هر طلبه باید در صف مبارزه آماده باشد، به شهادت مظلومانه شهدای مدافع حرم توسط تکفیری ها اشاره کرد و افزود: امروز خون فاطمیون با خون حزب الله در دفاع از حریم اهل بیت(ع) عجین شده و جبهه اسلام شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: دشمنان سعی می کنند عقبه انقلاب و اسلام را مخدوش کنند که این همان نفوذ است و برای دفاع باید جامعه روحانیت شاخه‌های نفوذ دشمن را بازگو کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha