جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی بر پرهیز از واردات بی رویه کالاهای خارجی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله‏ نوری همدانی عصر امروز در دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفتند: اسلام برای تحقق جامعه دینی و تحقق جامعه ای که در آن بندگان خدا بتوانند به اعمال خود نسبت به خدا عمل کنند دستوراتی را بیان کرده است.

ایشان افزودند: یکی از مهمترین تعالیم الهی، دستور اسلام برای حل مشکلات مردم و حل مشکلات فقرا است؛ بر همین اساس بسیاری از احکام الهی برای حل مشکلات این افراد ضعیف در جامعه بنا نهاده شده است.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که همه انسان ها باید از نعمات الهی در زمین استفاده کنند گفتند: این سرمایه بزرگ هستی باید در خدمت همه بندگان باشند و به همین دلیل باید به شکلی مدیریت نعمت‌های طبیعی انجام شود که همه به حق خود برسند.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر گردش سرمایه در این دنیا رخ دهد و همه مردم بتوانند از این ثروت استفاده کنند دیگر کسی فقیر نخواهند ماند و اگر این چنین نکنند قطعا گرفتار عذاب الهی خواهندشد.

ایشان گفتند: یکی از اموری که می تواند امور انسانی در جامعه را تسهیل کند، نظام بانکی است ولی این نظام باید به شکل اسلامی اداره شود نه اینکه مثل بانک های غربی رفتار کند؛ نباید بانک های ما مثل بانک های کشورهای غربی شود که ثروتمندان حساب های خود را بلوکه کنند و از ضعفا در اقلب انواع وام ها ربا بگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: دین اسلام این شیوه از فعالیت بانک‌های ربوی را قبول ندارد زیرا سرمایه ها نباید این چنین در قالب ربا دست به دست بچرخد و هر روز فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را بدون تولید و زراعات و... ثروتمند تر کند.

ایشان گفتند: باید بدانیم که همه ملت، مدیون کارگران هستیم و باید به شکلی آنها را تامین کنیم که بتوانند از مزد کار خود بهترین زندگی را ایجاد کنند نه اینکه همیشه دارای مشکل باشند.

معظم له گفتند: بارها و بارها گفته ایم که ربا و دیرکردهای بانکی را حرام است و این دریافت دیرکردها باعث حرام شدن این فعالیت میشود.

ایشان اظهارکردند: این شیوه های اقتصادی نادرست تنها به اقتصاد جامعه اسلامی ضربه می زند؛ از دیگر اشتباهاتی که به اقتصاد کشور لطمه زده است، می توان به واردات بدون حساب برخی از کالاها اشاره کرد در حالی که در بسیاری از این موارد در داخل کشور، اجناسی به مراتب با کیفیت تر وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha